۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
مطالبات گندم کاران کردستانی به صورت کامل پرداخت شد
بعد از دو ماه انتظار؛

مطالبات گندم کاران کردستانی به صورت کامل پرداخت شد

سنندج – بعد از دو ماه انتظار، دولت سیزدهم مطالبات تمامی کشاورزان گندم کار کردستانی را به صورت کامل پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، روند پرداخت بخشی از مطالبات کشاورزان گندم کار کردستانی طی دو ماه اخیر با توقف همراه شده بود و این تاخیر نیز موجی از نارضایتی کشاورزان استان را به دنبال داشت.

از روزهای ابتدایی مرداد ماه روند پرداخت وجه گندم خریداری شده از کشاورزان کردستانی به دلیل نبود اعتبار متوقف شده بود و علیرغم تمامی وعده های داده شده این وضعیت تا روزهای پایانی شهریور ماه ادامه پیدا کرد.

توقف در روند پرداخت مطالبات گندم کاران البته تنها مربوط به استان کردستان نبود، این عدم پرداخت وجه گندم خریداری شده در شماری دیگر از استانهای کشور نیز وجود داشت.

در حالی که معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی پیش از این وعده داده بودند که تا دهم شهریور ماه این مطالبات پرداخت می شود، ولی به دلیل عدم تامین نقدینگی این روند تا پایان شهریور ماه ادامه پیدا کرد.

بر اساس اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه مطالبات گندم کاران این استان به صورت کامل پرداخت شده و کشاورزان می توانند ارقام واریزی را از حساب های خود برداشت کنند.

پیمان اسکندری ادامه داد: بر اساس پیگیری های مستمر صورت گرفته از سوی مسئولان استانی و کشوری خوشبختانه با تامین اعتبار مورد نیاز، مطالبات گندم کاران کردستانی به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امسال روند خرید تضمینی گندم در استان کردستان با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو بود، بیان کرد: این افزایش خرید در دیگر استانهای کشور نیز وجود داشت و به همین دلیل در بخشی از مناطق کشور از جمله استان کردستان روند پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران کردستانی با تاخیر مواجه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: در سال جاری در مجموع ۶۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کردستانی خریداری شده است و این میزان در مقایسه با سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

اسکندری گفت: امروز و با پرداخت بیش از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، کل مطالبات گندم کاران کردستانی پرداخت شد و این اقدام در آستانه فصل کاشت خبر خوبی برای بخش کشاورزی استان به ویژه حوزه گندم به شمار می رود.

بر اساس اعلام رسمی وزارت جهاد کشاورزی استان کردستان با برداشت بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم و خرید تضمینی ۶۲۰ هزار تن سومین استان کشور در زمینه کشت این محصول در سال جاری است.

کد خبر: ۱۷۶٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha