۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
دولت در طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دار شدن مردم امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته است
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

دولت در طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دار شدن مردم امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته است

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به روند عملیات ساخت واحدهای مسکونی یادآور شد: دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن، امتیازات ویژه‌ای برای خانه‌دار شدن مردم در نظر گرفته است.

به گزارش بازار، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن در نشست بررسی مشارکت بنیاد مسکن در طرح بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن، دولت زمین را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد و در خصوص پروانه ساخت نیز فقط عوارض دریافت می‌شود که براساس قانون با ۳۰ درصد تخفیف دریافت می‌شود که در برخی از شهرها نیز شورای شهر تخفیف‌های بیشتری برای خانه‌دار شدن مردم در این زمینه در نظر گرفته‌اند.

به گفته وی، در بخش تعرفه نظام مهندسی، نیز قانونگذار اعلام کرده است تخفیف لازم برای این واحدها در نظر گرفته شود و بخش زیرسازی واحدها بر عهده دولت است که شبکه آب، گاز و فاضلاب بر عهده دولت و دریافت کنتور انشعاب برعهده متقاضی است.

وی در خصوص ساخت واحدهای مسکن گفت: اکنون ۱۸۶هزار مسکن روستایی در سطح کشور در حال ساخت است و ۹۰ هزار واحد مسکن شهری در دست ساخت است.

به گفته وی، نظارت بر ساخت و ساز این واحدها به صورت جدی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است و ۴۰تا ۵۰ هزار واحد مسکن شهری دیگر نیز در بخش مراحل مختلف طراحی قرار دارد اما زمانی که عملیات اجرایی انجام شود به آمار ساخت و سازها اضافه می‌شود.

وی گفت: تولید و ساخت مسکن محرومان و روستایی جزو وظایف قانونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است اما چون بنیاد انقلاب اسلامی یک نهاد است همیشه در ادوار مختلف در بخش مسکن شهری نیز کمک کرده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بخش مسکن شهری، بنیاد تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی امضا کرده است که رییس بنیاد مسکن، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی است و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و در هر شهر دیگر نیز نیاز احساس شود، ورود پیدا کرده است.

وی گفت: با استفاده از این ظرفیت قانون اقدامات قابل قبولی در چهارمحال و بختیاری شده است و در سفر رییس جمهور نیز تصمیمات مطلوبی برای استان اتخاذ شد.

به گفته وی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه عرصه را به هیچ عنوان برای بخش خصوصی تنگ نخواهد کرد و بخش خصوصی در این زمینه حضور دارد.

نیکزاد اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب به عنوان یک نهاد در خدمت مردم چهارمحال و بختیاری است و تعهدات خود را در خصوص نهضت ملی مسکن محقق می‌کند.

به گفته وی، در چهارمحال و بختیاری ۶ هزار و ۷۰۰ متقاضی تاکنون ۴۰ میلیون تومان آورده خود را واریز کرده‌اند که سه هزار و ۷۰۰ عملیات اجرایی این واحدها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص بازسازی مناطق زلزله زده کوهرنگ و سیلزده استان نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حمایت دولت سیزدهم در کنار مردم است و این روند با جدیت دنبال خواهد شد.

گفتنی است، ۱۲ مهر ۱۴۰۰ با وقوع زلزله در استان چهارمحال و بختیاری تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در شهرستان کوهرنگ، اردل و فارسان آسیب دید و در سیلاب تابستان امسال نیز با وقوع سیل، خسارت قابل توجهی به زیرساخت‌ها و خانه‌های مسکونی این استان وارد شد.

کد خبر: ۱۷۶٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha