۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
پای سازمان تامین اجتماعی زیر گلوی اصناف
در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان شد

پای سازمان تامین اجتماعی زیر گلوی اصناف

نماینده دولت در اتاق اصناف ایران با انتقاد از فشارهای سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت جریمه دیرکرد حق بیمه کارفرمایان گفت: دولت نباید از یک سو شعارهای حمایتی از اصناف را مطرح کرده و از سوی دیگر با اعمال فشار به صاحبان صنوف این شعارها را نقض کند.

ابراهیم درستی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: براساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا به غیر از صنوفی که تامین کننده مایحتاج مردم بودند سایر صنوف تعطیل بودند و همین امر موجب شده تا درآمدی نداشته باشند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان تامین اجتماعی افزود: واحدهای صنفی ماههای اسفند و فروردین را تعطیل بوده و درآمدی نداشته و نتوانسته اند حق بیمه این ماهها را به موقع پرداخت کنند.

نماینده وزیر صنعت در اتاق اصناف ایران ادامه داد: این روزها شاهد اعمال فشار از سوی سازمان تامین اجتماعی به صاحبان صنوف برای پرداخت حق بیمه ها با جریمه دیرکرد هستیم که این امر با دستورالعمل هایی که دولت برای حمایت از اصناف تدوین کرده است، مغایرت دارد.

تعیین تکلیف سهم اصناف از تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی

این فعال صنفی تصریح کرد: اصناف نیازمند حمایت جدی و واقعی از سوی دولت هستند تا بتوانند سر پا بمانند و اگر این امر محقق نشود بسیاری از صاحبان صنوف ورشکسته شده و از چرخه اقتصادی کشور خارج خواهند شد.

نماینده دولت در اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: برای حمایت از مشاغل آسیب پذیر اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی از سوی دولت تخصیص پیدا کرد که البته هنوز پرداخت این تسهیلات آغاز نشده است.

وی افزود: خواسته اصناف از دولت این است که سهم دقیق صنوف آسیب پذیر از این تسهیلات حمایتی مشخص شود.

کد خبر: ۱۷٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha