۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
سهم ۳ هزار میلیارد تومانی تجدیدپذیرها در بودجه ۱۴۰۱
معاون برنامه ریزی وزارت نفت اعلام کرد

سهم ۳ هزار میلیارد تومانی تجدیدپذیرها در بودجه ۱۴۰۱

معاون برنامه ریزی وزارت نفت گفت: امسال مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای تجدیدپذیرها ردیف بودجه پیش بینی شده که باید ماهانه ۲۵۰ میلیارد تومان به نیروگاه ها از طریق سازمان انرژی های تجدیدپذیر پرداخت شود.

به گزارش بازار، هوشنگ فلاحتیان خاطر نشان کرد: وزارت نفت در مقابل دستمزد که از دولت می گیرد اقدام به تولید نفت و گاز می کند، هر آنچه که مربوط به سوخت صرفه جویی شده در نیروگاه های تجدیدپذیر یا سیکل ترکیبی باشد در قالب ردیفی که بودجه آن در سری ۱۴ قانون بودجه لحاظ شده قابل پرداخت است.

معاون برنامه ریزی وزارت نفت افزود: در سال گذشته در بند ی تبصره ۱۵ قانون، ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان، برای انرژی های تجدیدپذیر در نظر گرفته شد اما ردیف بودجه برای آن پیش بینی نشد و امکان پرداخت فراهم نشده است. اخیرا سازمان برنامه بودجه نظریه ای داد که این مبلغ از مسیر سوخت صرفه جویی شده پرداخت شود.

آقای فلاحتیان اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ برای این قانون، ردیف بودجه در نظر گرفته شده است. دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه آمار تولید انرژی های تجدیدپذیر را از وزارت نیرو دریافت و بررسی می کند که به ازای هر کیلو وات ساعت با متوسط راندمان نیروگاه های حرارتی کشور، چقدر سوخت صرفه جویی شده است که به صورت سوخت (از طریق وزارت نفت) یا نقدی (از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها) پرداخت می شود یعنی موضوع، فقط در ارتباط با وزارت نفت نیست. دولت و مجلس تصمیم گیرنده هستند.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha