۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
چرا خرید بیمه آنلاین به صرفه‌تر است؟

چرا خرید بیمه آنلاین به صرفه‌تر است؟

مستقل بودن و استقلال رای داشتن، یکی از حس‌های شیرین زندگی است که هرکسی به دنبال تجربه آن است.

به گزارش بازار، خرید کردن، یکی دیگر از آن حس‌های خوب است که اگر با انتخاب مستقل و آزادانه مورد دلخواه همراه باشد؛ شیرینی‌اش دو چندان می‌شود.

تا پیش از این، هنگام تهیه بیمه باید با نماینده شعبه مورد نظر مواجه می‌شدیم و بعد از شنیدن توضیحاتی که بیشترش را نمی‌فهمیدیم؛ باید برای خرید تصمیم می‌گرفتیم. قبل از به راه افتادن جریان خرید بیمه به صورت آنلاین، فرصتی برای اطلاع از قیمت سایر شرکت‌ها را نداشتیم. چون گزینه‌های انتخابی‌مان محدود بود به ناچار همان طرح قبلی را تمدید می‌کردیم.

اما با وارد شدن گزینه خرید اینترنتی به حوزه بیمه، این انحصار در فروش شکسته شد و حالا ما، به عنوان خریدار می‌توانیم از مزایای تهیه بیمه به صورت آنلاین بهره‌مند شویم. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- در دسترس بودن اطلاعات دقیق

این روزها همه شرکت‌های بیمه برای خودشان سایت دارند که اغلب کارهای خرید به صورت آنلاین از آن روش انجام می‌شود.

در کنار آن، برخی سایت‌ها هستند که به عنوان کارگزاری برخط فروش بیمه، مثل بیمه‌بازار، طرح‌های مختلفِ تمامی شرکت‌های بیمه را یکجا به خریدار ارائه می‌دهند.

این مورد می‌تواند اطلاعات مورد نیاز درباره همه شرکت‌های بیمه را نشان دهد تا خریدار با آگاهی کامل دست به انتخاب بزند.

اگر از زاویه‌ای دیگر بخواهیم نگاه کنیم، با از بین رفتن انحصار فروش از سوی نمایندگان، شرکت‌های بیمه وارد میدان رقابت شده‌اند و تمامی تلاش آنها برای ارائه بهتر طرح‌های بیمه‌شان با قیمت‌های مناسب صرف می‌شود.

2- فرصت مقایسه دقیق

قبل از ورود اینترنت امکان اینکه بخواهیم از طرح و قیمت طرح‌های یک بیمه خاص در همه شرکت‌ها مطلع شویم وجود نداشت.

اما حالا با استفاده از سایت‌های فروش آنلاین بیمه می‌توانیم با ورود مشخصات، از قیمت مختلف طرح‌های بیمه با خبر شویم و با دست آخر با توجه به درخواست و شرایط بیمه‌ای را بخریم که به سودمان باشد.

این مورد مشخصا در زمینه قیمت بیمه شخص ثالث به کمک ایرانی‌ها آمده‌است. از آنجا که خرید و تهیه این بیمه اجباری است؛ خریداران آن ترجیح می‌دهند طرحی را بخرند که بیشترین پوشش را داشته و از تخفیف مناسبی برخوردار باشد. صفحه مقایسه سایت‌های فروش بیمه‌ آنلاین فرصتی طلایی برای خریداران بیمه است که تا پیش از این وجود نداشته‌است.

3- راحتی و استفاده مناسب از زمان

وقت طلاست. اما برای ارزش وقت در عصر مدرن باید به دنبال معیار دیگری جهت سنجش آن باشیم. معیاری که ارزشش از طلا بالاتر باشد.

زندگی در شهرها روی دور تند است و استفاده بهینه از وقت به یکی از دغدغه‌های همیشگی ماست.

در این میان اگر قرار باشد برای کاری مثل خرید بیمه با قیمت مناسب، زمانی طولانی را صرف کنیم؛ ممکن است ترجیح بدهیم که کلا این خرید را انجام ندهیم.

با وجود سایت‌های فروش آنلاین بیمه دیگر چنین بهانه‌ای وجود نخواهند داشت. حالا خرید بیمه کاری راحت است و در هر زمان و مکانی می‌توان آن را انجام داد. این مورد خاص مخصوصا برای بیمه‌هایی مثل ثالث و بدنه بسیار مفید واقع شده‌است.

4- یک خرید به صرفه

رقابت بین شرکت‌های بیمه برای فروش علاوه بر اینکه طرح‌های ارائه شده را متنوع کرده موجب شده تا برخی از طرح‌ها با تخفیف‌های قابل توجهی به متقاضیان آن عرضه شود.

مثلا در فرآیند استعلام قیمت بیمه بدنه از آنجا که مبنای حق بیمه، نوع ماشین و سال ساخت آن است؛ طرح‌های مختلفی با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود.

از سوی دیگر شرکت‌های بیمه برای فروش بهتر و بیشتر بیمه‌ها، آنها را با تخفیف‌ها و امتیازهای ویژه‌ای طراحی می‌کنند. در نتیجه دست خریدار برای انتخاب باز است.

در کنار تمامی اینها، روند خرید آنلاین بیمه هم امکان خرید قسطی بیمه بدنه با چک یا سفته را دارد. به این ترتیب که بعد از انتخاب طرح مورد نظر و پر کردن فرم‌ها و بارگذاری آنها، نماینده‌ای از سوی سایت فروش بیمه برای تحویل چک یا سفته به آدرس مورد نظر فرستاده می‌شود. بعد از تحویل، بیمه‌نامه صادر و برای بیمه‌گذار ارسال خواهد شد.

5- پشتیبانی و مشاوره آنلاین

اعتماد کردن به پروسه خرید آنلاین در زمینه محصولاتی مثل بیمه ممکن است کمی سخت باشد. از این رو پشتیبانی آنلاین به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته برای این مورد در نظر گرفته شده تا در تمامی مراحل خرید پاسخگوی نیاز مشتری باشند.

در برخی موارد ممکن است شک و تردید برای خرید وجود داشته باشد که می‌توان آن را هم از طریق تماس تلفنی هم از طریق امکان چت آنلاین با کارشناس مورد نظر مطرح کرد. در موارد احتمالی بعدی نیز ممکن است در روند خرید و پرداخت و بارگذاری مدارک مشکلاتی پیش بیاید که پشتیبانی خرید برای رسیدگی سریع حضور دارند تا آن را برطرف کنند.

6- سرعت در صدور

در رویه خرید بیمه به صورت آنلاین به محض کامل شدن روند خرید، فرآیند صدور آغاز می‌شود و اگر خرید قبل از پایان تاریخ سررسید انجام شده‌باشد؛ می‌توان از آن استفاده کرد.

در بیمه ثالث، بعد از خرید، یک پیامک حاوی کد یکتا برای صاحب بیمه‌نامه ارسال می‌شود. این کد همان کارکرد بیمه را دارد و در مواقع نیاز دیگر لزومی به ارائه نسخه کاغذی بیمه نیست. چرا که از طریق همان کد می‌توان به تمامی فرآیندها دسترسی پیدا کرد.

اما بیمه بدنه نیازمند بازدید حضوری است. تنها در صورتی که در طول یک سال تصادفی اتفاق نیفتاده باشد و قبل از پایان سررسید، بیمه را از همان شرکت قبلی خریداری کنیم؛ می‌توانیم از بیمه بدنه با صدور فوری و بدون فوت وقت استفاده کرد.

برخی از سایت‌های فروش بیمه آنلاین مثل بیمه‌بازار، در کنار صدور انواع بیمه مثل بیمه عمر، بیمه تکمیلی، آتش‌سوزی و بیمه مسافرتی این امکان را فراهم کرده تا بتوان به سایر خدمات مرتبط مثل استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی به راحتی دسترسی پیدا کرد.

علاوه بر این، بیمه‌بازار با اکثر شرکت‌های بیمه همکاری دارد. این موضوع دست افراد متقاضی خرید بیمه را باز می‌گذارد تا برای انتخاب بیمه مورد نظرشان گزینه‌های متعددی داشته باشند و از میان آنها، همانی را بخرند که با شرایط دلخواه و وضعیت مالی آنها مطابقت دارد.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha