۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کاهش قیمت طلا به پایین ترین حد دو سال گذشته| آیا ریزش قیمت ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار طلا؛

کاهش قیمت طلا به پایین ترین حد دو سال گذشته| آیا ریزش قیمت ادامه خواهد داشت؟

قیمت هر انس طلا در بازارهای اروپا برای ساعات اولیه روز سه شنبه به ۱۶۷۶ دلار سقوط کرده که پایینترین قیمت این فلز گرانبها طی دو سال گذشته محسوب می شود.

به گزارش بازار، با ادامه ریزش ها در بازارهای مالی بین المللی طی روزهای گذشته، قیمت هر انس طلا در بازارهای اروپا برای ساعات اولیه روز سه شنبه به ۱۶۷۶ دلار سقوط کرده که پایینترین قیمت این فلز گرانبها طی دو سال گذشته محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، کارشناسان بازارهای مالی معتقدند ریزش طلا تحت دو عامل مهم عنی سیاست های تهاجمی بانک های مرکزی در خصوص افزایش نرخ بهره و همچنین تنش های ژئوپولیتیکی در تایوان و اوکراین صورت گرفته است.

بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته نرخ بهره بانکی را ۰.۷۵ درصد دیگر افزایش داده و شاخص دلار با این اقدام به بالای ۱۰۹ بازگشت. با اینحال، گزارش های آماری مربوط به بخش مسکن نیز قرار است از سوی فدرال رزرو منتشر شود که می تواند روی شاخص دلار و در نتیجه قیمت طلا تاثیر گذار باشد.

تحلیل قیمت طلا

کاهش قیمت طلا به پایین ترین حد دو سال گذشته| آیا ریزش قیمت ادامه خواهد داشت؟

قیمت طلا برای غلبه بر مانع فوری ۵-DMA نزدیک به ۱۶۸۰ دلار در داخل کانال نزولی هفت هفته ای خود در تلاش است. همچنین سیگنال های MACD نزولی و شرایط RSI (۱۴) نزولی نیز خریداران را به چالش می کشد.

شایان ذکر است که بازگشت قیمت طلا به بالای محدوده ۱۶۸۰ دلار نیاز به تایید اعتبار از خط پشتیبانی قبلی از اواخر جولای در حدود ۱۶۹۵ دلار و آستانه ۱۷۰۰ دلار دارد تا خریداران را به بازار این فلز گرانبها جذب نماید.

در مقابل، خط حمایت کانال اعلام شده نزدیک به ۱۶۵۰ دلار، احتمالاً منجر به افزایش فشار فروش در بازار خواهد شد. در صورت رخداد چنین سناریویی، محدوده ۱۶۰۰ دلار و پایین ترین رقم آوریل ۲۰۲۰ یعنی محدوده ۱۵۷۰ دلار در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha