۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳
برداشت ۲.۵ میلیارد بشکه میعانات گازی از منطقه پارس جنوبی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برداشت ۲.۵ میلیارد بشکه میعانات گازی از منطقه پارس جنوبی

بوشهر- باهوش مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از برداشت ۲.۵ میلیارد بشکه میعانات گازی از میدان گازی پارس جنوبی از ابتدای شکل‌گیری تاکنون خبر داد.

احمد باهوش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی نقش غیر قابل انکاری در تامین سبد انرژی کشور دارد و توسعه این منطقه امری لازم و ضروری است.

وی افزود: از ابتدای راه اندازی میدان گازی پارس جنوبی تاکنون بالغ بر ۲ هزار میلیارد متر مکعب گاز از پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی برداشت شده که بیش از ۳۶۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته است.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از برداشت ۲.۵ میلیارد بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: از ابتدای شکل گیری پارس جنوبی تاکنون بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی برداشت شده که نشان دهنده جایگاه این میدان عظیم است.

باهوش تصریح کرد: در دو دهه اخیر بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار در میدان گازی پارس جنوبی سرمایه گذاری شده و البته شاهد برگشت سرمایه گذاری در کمترین زمان بوده‌ایم.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۳ پالایشگاه و ۳۷ سکوی تولیدی در میدان گازی پارس جنوبی ایجاد شده که برداشت ۷۵ درصد گاز تولیدی کشور در این منطقه نشان دهنده اهمیت این مجتمع است.

کد خبر: ۱۷۶٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha