۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
صادرکنندگان محصولات کشاورزی از برگشت ارز معاف شوند
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران:

صادرکنندگان محصولات کشاورزی از برگشت ارز معاف شوند

گرگان- نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ضرورت اعمال طرح های تشویقی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی گفت: صادرکنندگان محصولات کشاورزی از برگشت ارز معاف شوند.

به گزارش خبرگزاری بازار امیر یوسفی اظهارکرد: مقوله صادرات محصولات کشاورزی با چالش های فراوانی روبرو بوده و مسأله برگشت ارز از مهم ترین دغدغه های آن ها است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، نیازمند برنامه های تشویقی ویژه در بخش صادرات محصولات کشاورزی هستیم؛ بخش کشاورزی باید از برگشت ارز معاف شود و چنین اقدامی مستلزم آن است که دولت میان محصولات کشاورزی و پتروشیمی و فولادی تفاوت قائل شود.

وی ادامه داد: بسته‌بندی محصولات کشاورزی یکی دیگر از مباحث حوزه صادرات محصولات زراعی است؛ بسته‌بندی هزینه‌های بسیار بالایی دارد و به همین دلیل است که محصولی مانند زعفران به صورت فله‌ای به اسپانیا صادر و در آن‌جا بسته‌بندی می‌شود.

غفاری افزود: هزینه‌ها در بخش بسته بندی بسیار بالا است و برای نمونه یک عدد دستگاه بسته‌بندی ساده، قیمتی معادل ۳۰۰ هزار یورو دارد، از این‌رو دولت می‌تواند در این زمینه ورود کند تا صادرات هم توسعه یابد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: باید این حقیقت را بپذیریم که امکانات ما در حد امکانات روز دنیا نیست و اگر می‌خواهیم محصولاتمان در بازارهای مهم به فروش برسد، باید امکاناتمان را هم در آن حد ارتقا دهیم.

کد خبر: ۱۷۶٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      دستگاه بسته بندی زعفران را تولید کنندگان زعفران می توانند بصورت مشارکتی با هم بخرند.