۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
۸ طرح آبخیزداری در زنجان اجرا شد
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

۸ طرح آبخیزداری در زنجان اجرا شد

زنجان - مدیرکل منابع طبیعی زنجان گفت: طی سال گذشته هشت طرح آبخیزداری در استان زنجان اجرا شد.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار به اجرای پروژه های آبخیزداری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: آبخیزداری گامی در راستای توسعه پایدار منابع طبیعی است. 

وی با بیان اینکه طی سال گذشته هشت طرح آبخیزداری در استان زنجان اجرا شد، اظهار کرد: مهمترین ویژگی آبخیزداری مدیریت حوزه های آبخیز به عنوان سیستم های پویای فیزیکی، بیولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی است. 

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: با توجه به کم آبی و سیل های اخیر و نقش مهم اقدامات آبخیزداری در کاهش خسارات بلایا و حوادث دارد. 

آقاجانلو با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، توسعه و بهبود وضعیت آبخیزداری و آبخوانداری است، ابراز کرد: مشارکت مردم در اجرای پروژه های آبخیزداری بسیار مهم و ضروری است. 

وی افزود: کاهش سیلاب‌های فصلی، حفاظت خاک و تغذیه آب‌های زیرزمینی از اهداف مهم اجرای طرح های آبخیزداری است و اداره کل منابع طبیعی برای تحقق این امر مهم بسیار جدی است. 

مدیرکل منابع طبیعی زنجان، تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره کل، توسعه و بهبود وضعیت آبخیزداری و آبخوانداری است که بر این اساس پیشرفت طرح‌های آبخیز استان با تزریق اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی تقویت می شود. 

آقاجانلو با بیان اینکه حدود ۱۸ هزار هکتار از مساحت استان زنجان، جنگل‌های دشت‌کاشت است،گفت: بیشترین جنگل‌کاری‌ها در شهرستان‌های خرمدره و ماهنشان می باشد و طرح جنگل‌های دشت‌کاشت به منظور زراعت چوب و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان جنگلی اجرا می شود. 

کد خبر: ۱۷٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha