۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
اصلاح، احیا و جایگزینی از مهمترین اهداف باغداری نوین
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

اصلاح، احیا و جایگزینی از مهمترین اهداف باغداری نوین

برومندی، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه باغات در دستورکار نیست اما اصلاح، احیا و جایگزینی باغات در دستور کار قرار دارد.

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی امروز در همایش ملی سلامت پسته با اشاره به استفاده از روشهای نوین ابیاری به منظور استفاده بهینه از اب انرا به عنوان مهمترین نهاده عنوان کرد و گفت تغذیه مناسب در افزایش تولید نیز نقش بسیار مهمی دارد.

وی گفت امسال علی رغم اینکه درمحصولات باغی افزایش تولید داریم و نسبت به سال قبل یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش داشتیم مثلا در تولید مرکبات ۳۰۰ هزارتن و زیتون دو برابر سال گذشته ولی براثر سرمازدگی بخصوص در استانهای یزد و کرمان خسارت جدی هم داشته ایم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی میزان خسارت را ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب کمکهای فنی و اعتباری تسهیلات به باغداران پرداخت می شود.

برومندی گفت به جز چهار محصول گرمسیری در بقیه محصولات باغی علاوه بر برطرف کردن نیازهای داخلی صادر کننده نیز هستیم.

وی در رابطه با محصول پسته گفت از مجموع تولید سالانه، ۲۰۰ هزار تن صادر می کردیم ولی امسال با توجه به سرمازدگی باغات میزان تولید نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاوزی به باغی را یک موضوع بسیار مهم در باغبانی کشور دانست و گفت مجموعه عملیات داشت و اقداماتی که پس از برداشت انجام می شود در قالب کار گروههای تخصصی هم در موسسه تحقیقایت و علوم باغبانی و هم مدیران و کارشناسان معاونت امور باغبانی در وزراتخانه و بطور دائم تات سازمان تحقیقات اموزش و ترویج با کشاورزان در گفتگو هستیم و همه این اقدامات موجب کاهش مشکلات تولید میشود.

وی همچنین گفت ما کمترین میزان استفاده از کود و سم را در همه دنیا داریم امروز محصولات ما به ۲۰۰کشور جهان صادر می شود و ما کمترین برگشت محصول را داریم و این بیانگر درستی مراحل تولید هست علاوه بر این شرایط اقلیمی ایران موجب شده محصولات باغی ما در طعم، مزه و رنگ در دنیا بی رقیب باشد.

کد خبر: ۱۷۶٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha