۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
اقدامات مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ برای تسهیل صادرات؛ از توسعه مسیرهای صادراتی تا تخصیص اعتبار
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ تشریح کرد

اقدامات مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ برای تسهیل صادرات؛ از توسعه مسیرهای صادراتی تا تخصیص اعتبار

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اقدامات مجلس یازدهم برای تسهیل صادرات را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع در تشریح اقدامات مجلس یازدهم در قانون بودجه ۱۴۰۱ برای تسهیل صادرات، گفت: به منظور توسعه و تکمیل مسیرهای صادراتی کشور و در راستای ارتباط با همسایگان ۲ میلیارد یورو از محل تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) در اختیار شرکت راه‌آهن قرار گرفت تا جهت اتصال خط آهن ایران به همسایگان هزینه شود.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس افزود: همچنین در یکی دیگر از بندهای این قانون بودجه ۱۴۰۱، ‌وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت مکلف شدند، نسبت به تسهیل و فراهم آوردن زیرساخت‌های صادرات به کشورهای همسایه و رفع موانع صادراتی و کاهش هزینه‌های تجار اقدام کند.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ به وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه اجازه داده شد در راستای اجرای ماده (۳۱) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و به منظور تأمین امنیت غذایی، افزایش صادرات محصولات کشاورزی، تحقق اهداف سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی و تعاونی نسبت به پرداخت مشوق‌ها، یارانه و یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی اقدام شود.

زارع تصریح کرد: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱به ‌شرکت‌ها و سازمان‌های توسعه‌ای زیرمجموعه وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، صمت، جهاد کشاورزی و نفت اجازه داد تا مبلغ یک هزار میلیارد تومان از منابع داخلی خود را برای کمک به سرمایه‌گذاری در برنامه‌های تحقق رشد و تولید، صادرات کالا و خدمات، حمایت از ساخت داخل اختصاص دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: همچنین در قانون بودجه آمده است برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

کد خبر: ۱۷۶٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha