۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
جابه‌جایی انواع کالا در بنادر هرمزگان از ۹۴ میلیون تُن فراتر رفت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

جابه‌جایی انواع کالا در بنادر هرمزگان از ۹۴ میلیون تُن فراتر رفت

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۹۴ میلیون و ۷۹۹ هزارو ۳۵۱ تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی یکساله دولت سیزدهم در این استان تخلیه و بارگیری شده که ۱۴ درصد پیشرفت به ثبت رسیده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر هرمزگان،حسین عباس‌نژاد در تشریح آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری بنادر استان هرمزگان طی یکساله دولت سیزدهم در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازه زمانی شهریور سال ۱۴۰۰ تا ابتدای شهریور امسال، ۹۴ میلیون و ۷۹۹ هزارو ۳۵۱ تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شده که ۱۴ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان جابجایی، ۵۹ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۱۶۲ تُن مربوط به کالاهای غیرنفتی با ۱۸ درصد افزایش و ۳۵ میلیون و ۲۴۷ هزارو ۱۸۹ تُن نیز با هشت درصد افزایش به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در بخش نفتی و غیرنفتی سهم بنادر این استان از میان کل بنادر کشور ۴۵ درصد بوده است، سهم تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان به تفکیک در بخش غیرنفتی را ۵۴ و بخش نفتی را ۳۶ درصد اعلام کرد.

عباس‌نژاد، سهم بخش کانتینری بنادر استان هرمزگان را نیز در این بازه زمانی ۸۳ درصد اعلام کرد و ادامه داد: در این بخش ۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۲۴۶ کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) با ۲۱ درصد افزایش در بنادر بازرگانی این استان جابه‌جا شده است.

گفتنی است؛ استان هرمزگان دارای ۱۱۸ بندرگاه شامل ۴۴ بندر چند منظوره، ۳۱ بندر صیادی، ۱۳ بندر تجاری، ۱۳ بندر تفریحی، ۱۱بندر نفتی، ۳ بندر مسافری و ۳ بندر صنعتی است.

کد خبر: ۱۷۵٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha