۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
صادرات ۲ هزار تن محصولات شیلاتی از مازندران به کشورهای مختلف
مدیرکل شیلات مازندران خبر داد؛

صادرات ۲ هزار تن محصولات شیلاتی از مازندران به کشورهای مختلف

بابلسر- مدیرکل شیلات مازندران گفت: طی پنج ماه اول امسال دو هزار و ۳۰ تن محصولات شیلاتی با ارزش اقتصادی چهار میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از شیلات مازندران، قاسم کریم زاده پس از بازدید از مراحل مختلف تولید خوراک آبزیان این کارخانه گفت: در استان مازندران ۵۱ واحد صنایع شیلاتی در بخش‌های مختلف کنسرو، فرآوری، پودر ماهی، بسته بندی و روغن ماهی فعالیت دارند که شش واحد از این صنایع و کارخانجات در بخش تولید خوراک آبزیان فعال است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته شش هزار و ۴۸۱ تن محصولات شیلاتی به ارزش اقتصادی حدود ۸ میلیون دلار به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی صادر شده است که سهم کارخانجات شیلاتی تولید خوراک آبزیان دو هزار و ۲۴۷ تن بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه از تلاش‌های مجموعه نیروهای کارخانه خوراک آبزیان مازندران در تولید محصولات صادرات محور شیلاتی تشکر کرد و افزود: در پنج ماهه سال جاری بیش از دو هزار و ۳۰ تن محصولات شیلاتی از استان با ارزش اقتصادی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به کشورهای مختلف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۵۶ درصد و از لحاظ ارزش اقتصادی ۱۷۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۱۷۵٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha