۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
بهره برداری از ۱۳۵۰ هکتار توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار طارم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان خبر داد:

بهره برداری از ۱۳۵۰ هکتار توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار طارم

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان به توسعه باغات در اراضی شیبدار طارم اشاره کرد و گفت: بهره برداری از یک هزار و ۳۵۰ هکتار از طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیب دار شهرستان در برنامه است. 

جواد تاراسی در گفتگو  با خبرنگار بازار، توسعه باغات در اراضی شیبدار طارم را از برنامه های جهاد کشاورزی ذکر کرد و افزود: بهره برداری از یک هزار و ۳۵۰ هکتار از طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیب دار شهرستان طارم از برنامه های  مهم و اولویت دار استان برای تحقق جهش تولید است. 

وی اظهار کرد: افزایش تولید محصولات راهبردی زراعی از قبیل گندم، جو، سیب زمینی، حبوبات و دانه های روغنی  برنامه دیگر جهاد کشاورزی استان در سال جاری است و هدف از اجرای این برنامه تامین امنیت غذایی جامعه  و ارتقاء در آمد بهبود معیشت کشاورزان است. 

رئیس جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در طارم تولید می شود، گفت: سهم استان از زیتون کشور ۳.۵ تن در هکتار است و این عملکرد را به بیش از هشت تن در هکتارخواهیم رساند. 

تاراسی تاکید کرد: زنجان به عنوان یکی از استان‌های تولیدکننده زیتون است و در زمینه سطح زیر کشت و تولید، رتبه برتر کشوری را دارد. 

وی افزود: سطح زیر کشت محصول زیتون در شهرستان طارم ۲۰ هزار هکتار بوده که از این مقدار ۱۲ هزار هکتار بارده و هشت هزار هکتار در مرحله نهال است. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان ابراز کرد: خوشبختانه توسعه سطح زیر کشت و تولید زیتون در طارم، صرفه اقتصادی خوبی دارد.

کد خبر: ۱۷٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha