۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
عملیات بانکی برای تجار تسهیل گردد
رئیس‌جمهور:

عملیات بانکی برای تجار تسهیل گردد

رئیس‌جمهور به رئیس سازمان توسعه تجارت و وزیر امور خارجه دستور داد تا با پیگیری‌های ویژه خود مشکلات مبادلات مالی که دغدغه تجار و فعالان اقتصادی است، را برطرف کنند.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران که برای حضور در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های به ازبکستان سفر کرده است، در دیدار تجار و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم این کشور گفت: برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های به میزبانی ازبکستان فرصت خوبی برای بررسی ارتقای روابط دوجانبه بود.

وی با جدی توصیف کردن اراده رئیس جمهور و مسئولان ازبکستان برای گسترش روابط افزود: در مذاکرات دو جانبه با وجود رضایتمندی طرفین از روند رو به گسترش روابط، بر تلاش برای ارتقای بیش از پیش سطح تعاملات تاکید و قرار شد بخش‌های مربوطه برای افزایش چند برابری حجم مبادلات تجاری تلاش کنند. همچنین تفاهمات خوبی حاصل و مقرر شد پیگیری‌های ویژه‌ای برای تحقق این تفاهم‌ها انجام شود.

رئیس جمهور در ادامه، با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مبادلات مالی برای رفع دغدغه تجار و فعالان بازرگانی، دستگاه‌های مسئول را مامور پیگیری تحقق آن کرد.

وی در این زمینه اظهار کرد: یکی از مسائل مهم، تسهیل در نقل و انتقال پول و حل شدن مسائل مالی بوده که صحبت درستی است. در این رابطه بانک مرکزی و بانک صادرات می‌بایست هرچه سریع‌تر موانع را بررسی و آن‌ها را برطرف کنند.

رئیسی همچنین تاکید کرد: وزیر امور خارجه، معاون اقتصادی این وزارتخانه و همچنین آقای پیمان‌پاک رئیس سازمان توسعه تجارت که در این خصوص تجربه خوبی داشته و ارتباطات را پیگیری می‌کنند، این مشکلات را سریع حل کنند. مساله ارتباط مالی تجار و فعالان اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران به نحوی تسهیل و حل شود که دغدغه مساله انتقال پول را نداشته باشند.

رفع مشکلات مربوط به تعرفه گمرکی و فراهم کردن زمینه برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور، از دیگر ماموریت‌های رئیس جمهور به دستگاه‌های مسئول برای تسهیل شرایط توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور بود.

کد خبر: ۱۷۵٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha