۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶
لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های پیمان شانگهای
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های پیمان شانگهای

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید از ظرفیت های پیمان شانگهای حداکثر استفاده را داشته باشیم، با وجود اینکه صرف حضور دستاورد خود را دارد اما باید پیگیر تحقق اهداف دستاوردهای این پیمان ها باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی، با اشاره به سفر رئیس جمهور به ازبکستان در چارچوب نشست سازمان همکاری شانگهای، گفت: نفس حضور ایران در پیمان های منطقه ای و بین المللی برای ما بسیار مهم است. حضور در این پیمان ها و ارتباطات با اعضای کشورهای عضو پیمان می تواند زمینه رشد تبادلات اقتصادی و تجاری و گفتگوهای بین المللی و منطقه ای را فراهم کند، همچنین بستری برای تنش زدایی، هم افزایی و اعتماد زایی در بین کشورهای منطقه است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: از آنجایی که جمهوری اسلامی از گفتمان قوی برخوردار است و نظام سیاسی کشور مبتنی بر آموزه های دینی است حضور در این پیمان ها می تواند در جهت فرهنگی برای رشد و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی مفید باشد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت های پیمان شانگهای حداکثر استفاده را داشته باشیم، با وجود اینکه صرف حضور دستاورد خود را دارد اما باید پیگیر تحقق اهداف دستاوردهای این پیمان ها باشیم که در نهایت منجر به موافقتنامه ها و تصمیمات مفیدی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید کمیسیون ها و کمیته های مشترک تشکیل شود، وزرا و سایر مسئولین دیپلماسی کشور تحقق اهداف را دنبال کند تا هم اهداف مشترک و هم خواسته های ایران محقق شود.

کد خبر: ۱۷۵٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha