۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه با آزادسازی سهام عدالت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه با آزادسازی سهام عدالت

موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است آزادسازی سهام عدالت می‌تواند از یک‌سو موجب توانمندی اقشار ضعیف جامعه و بهبود معیشت مردم شود و ازسوی دیگر تقویت بورس را رقم زند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با آزادسازی سهام عدالت، گفت: سهام عدالت در دولت‌های مختلف به درستی مدیریت نشد در حالی که اگر از ظرفیت سهام عدالت استفاده شده بود اکنون فقیری در کشور نداشتیم و افراد درآمدی جزئی داشتند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۲۰ درصد از سود بانک صادرات و ۲۰ درصد از سود مجموعه فولاد مبارکه و ... برای سهام عدالت است اما فولاد مبارکه در سال ۹۷، نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان سود داشته که ۲۰ درصد آن برای سهام عدالت بوده است اما این سودها کجا رفته است؟ باید گفت؛ عده‌ای سودجو اجازه نمی‌دهند این پول به دست سهامدار برسد درواقع سهامداران خُرد از این سود کلان مجتمع فولاد سهم مکفی نمی‌برند.

وی تصریح کرد: امیدوارم با آزادسازی سهام عدالت، مدیریت سهام عدالت اصلاح شود نه آنکه دولت آن را حیاط خلوت خود بداند و بخواهد تا ابد بر آن مدیریت کند هرچند مخالف مدیریت دولتی نیستم اما سهامداران و سرمایه‌گذاران باید به یک سودی دست یابند.

به گفته موسوی لارگانی دولت باید از طلب خود در دوران کرونا چشم‌پوشی کرده و حداقل سودی را به سهامداران عدالت پرداخت کند تا مردم بتوانند در بحران ایجاد شده به واسطه شیوع بیماری کرونا زندگی خود را اداره کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم باید بتوانند از ظرفیت سهام عدالت استفاده کنند، ادامه داد: سهام دولت در بسیاری از شرکت‌ها، به دلیل واگذاری سهام عدالت کمتر از ۵۰ درصد شده بنابراین این شرکت‌ها باید در بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهند در حالیکه مدیریت آنها با دولت است که این امر موجب ایجاد تناقض و کاهش اثر بخشی و بهره‌وری آنها شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سهام عدالت در سال های گذشته تاثیر ملموسی در وضعیت اقتصادی مردم نداشت، اظهار کرد: آزادسازی این سهام می تواند از یک سو موجب توانمندی اقشار ضعیف جامعه و بهبود معیشت مردم شود و از سوی دیگر تقویت بورس را رقم زند.

کد خبر: ۱۷٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha