۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
تمدید دو ماهه قرارداد مستاجران
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تمدید دو ماهه قرارداد مستاجران

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از تصویب طرحی در ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد که بر مبنای آن مدت زمانی که بنگاه‌های مشاور املاک به دلیل شرایط ناشی از کرونا تعطیل شدند به قرارداد مستاجران اضافه می‌شود.

به گزارش بازار محمد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی که دو هفته پیش ارائه شد و در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت بررسی شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پیشنهاد ما این بود که به دلیل بسته بودن اجباری بنگاه‌های معاملاتی مسکن به دنبال شیوع بیماری کرونا مستأجرین و مالکین فرصت پیدا نکردند تا هم مالک بتواند مستأجر پیدا کند یا مستأجر بتواند خانه جدید پیدا کند.

اسلامی گفت: این پیشنهاد بدین صورت تصویب شد که قراردادهای اجاره‌ای که مهلت آن‌ها در اسفند، فروردین و تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسید این مدت تعطیلی دو ماهه بنگاه‌های معاملات ملکی به مدت قراردادها افزوده شود تا از این طریق طرف‌ها به مشکل بر نخورند و مستأجران فرصت داشته باشند تا در صورت ضرورت خانه مناسب پیدا کنند و جا به جا شوند. بدین ترتیب مالکین و مستأجرین با همدیگر تعامل و توافق کنند که در این شرایط که همچنان کرونایی است نیازی به اسباب کشی نباشد و تفاهم و قراردادهایشان را تمدید کنند.

کد خبر: ۱۷٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha