۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
تجار CIS بازار ایران را برای تامین نیازهای خود مطمئن نمی دانند
در گفتگو با بازار؛

تجار CIS بازار ایران را برای تامین نیازهای خود مطمئن نمی دانند

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان‌ گفت: تجار و بازرگانان کشورهای مشترک المنافع بازار ایران را برای تامین نیازهای خود مطمئن نمی دانند.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: فعالان اقتصادی کشورهای همسایه به بازار ایران به عنوان یک بازار مطمئن نگاه نمی کنند؛ چون بازار انفعالی است و هر لحظه مسائل مختلف بر آن تاثیر می گذارد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان‌ افزود: ویژگی خاص بازار ایران سبب می شود تا آن ها مصرف بازار خود را به محصولات ایران گره نزنند.

وی تاکید کرد: نباید یک طرفه واردات کالایی را ممنوع کرد؛ مثلاً مرغداری ترکمنستان به خوراک دام گلستان اتکا داشته و با ممنوعیت صادرات این محصول به این کشور، مرغداری های آن ها زیان هنگفتی دیدند؛ مسائل مختلف بر یکدیگر اثرگذار بوده و باید آن ها را لحاظ کرد.

چوپانی گفت: یک تصمیم خطا بسیاری از پارامترها را بین کشورهای همسایه تحت تأثیر خود قرار می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان‌ گفت: علی رغم این مشکلات بازگانان و صنعتگران تلاش می کنند و مشکلات را به جان و دل می خرند و تا حد توان صادرات انجام می دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون بازرگانی که کالایی صادر می کند نمی تواند پول خود را بیاورد ولی از این سو پیمان ارزی دارد که باید ظرف چهار ماه پول را باید برگرداند، این مقررات هم مردم را دلسرد می کند.

کد خبر: ۱۷۵٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha