۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
صادرات محصولات کشاورزی به اوراسیا ۳ برابر می شود
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

صادرات محصولات کشاورزی به اوراسیا ۳ برابر می شود

قائمشهر- علایی مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی از رفع مشکل صادرات مرکبات و کیوی به چین خبر داد و گفت: صادرات به اوراسیا سه برابر می شود.

شاهپور علایی مقدم در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به عقد تفاهمنامه برای صادرات مرکبات به چین اظهار داشت: مسئله صادرات مرکبات به چین رفع شد و این طرح می تواند مزیتی برای استان مازندران در حوزه صادرات باشد.

وی افزود: پیش بینی می شود با اجرای طرح صادرات به چین، میزان صادرات مرکبات کشور و استان مازندران به اتحادیه اوراسیا سه برابر شود.

وی با تاکید بر این که طبق پروتکل های کشورهای مقصد باید صادرات مرکبات صورت گیرد، رعایت این ضوابط را الزامی دانست و از کشاورزان، بخش خصوصی و تشکل های کشاورزی خواست تا در زمینه صادرات مرکبات و کیوی که مزیت های زیادی برای استان دارد، برنامه ریزی کنند.

علایی مقدم تصریح کرد: مازندران در تولید مرکبات و کیوی رتبه اول کشور را دارد و لازم است کشاورزان برای صادرات در بستر سامانه سماک ثبت نام کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به راه اندازی سامانه الکترونیکی گواهی بهداشت محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مشکل برگشت و اخطار محصولات را شاهد نخواهیم بود.

وی گفت: پیش بینی می شود میزان صادرات محصولات گیاهی و کشاورزی به روسیه در سال جاری پنج برابر شود.

کد خبر: ۱۷۵٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha