۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی در سواحل مکران| پیوست مهارتی در طرح های توسعه ای، تجاری و عمرانی
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی در سواحل مکران| پیوست مهارتی در طرح های توسعه ای، تجاری و عمرانی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست با دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران از راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی در این سواحل خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا» با اشاره به ۱۱ مرکز آموزشی مهارتی در این سواحل بیان داشت: در راستای تحقق تدابیر و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در جهت توسعه سواحل مکران، سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نظر دارد با وجود ظرفیت‌های بالقوه این سواحل، قرارگاه مهارت آموزی راه اندازی برای تبدیل این منطقه به یک کانون نوین و اصلی تجارت و صنعت در ایران، راه اندازی نماید.

وی با تأکید بر توسعه مهارت آموزی با بهره گیری از ظرفیت نیرو و سرمایه های انسانی بومی این منطقه، تصریح کرد: ضروری است برای شکوفایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بی‌شمار این سواحل در حوزه شیلات و محصولات آبزی‌پروری، صنعت، مناطق صنعتی و حمل و نقل بین الملل، گردشگری و ... در کنار وجود موقعیت استراتژیک در منطقه با داشتن دو مرز، پیوست مهارتی در طرح های توسعه ای، تجاری و عمرانی در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به ظرفیت های محدود این سازمان در مواد مصرفی، حق الزحمه مربیان، به روز رسانی تجهیزات آموزشی و ... اذعان داشت: نقش شرکای اجتماعی در بخش دولتی و خصوصی در اعتلای فرهنگ مهارت آموزی بر کسی پوشیده نیست و قادر می باشند به عنوان ارکان اصلی «نهضت مهارت افزایی» در تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به ویژه اصناف و صنایع، کمک شایانی به توسعه مهارت آموزی در منطقه داشته باشند.

حسینی نیا، تأکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مکران را نقطه آغاز توجه به توسعه مهارت آموزی در این منطقه برشمرد و افزود: توسعه سواحل مکران فصل مشترک برنامه توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی است و قابلیت عظیمی در جذب سرمایه های خارجی دارد و با تمرکز بر این موضوع، تصمیم به توسعه مهارت آموزی در منطقه اتخاذ شد که راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی از جمله این تصمیمات بود تا نیروی انسانی بومی با کسب مهارت های مورد نیاز به اشتغال پایدار دست یابند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان اعلام داشت: در راستای اجرایی شدن این طرح، نماینده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به منظور هم افزایی و تعامل با شرکای اجتماعی در بخش دولتی و خصوصی و تدوین استانداردهای شایستگی مبتنی بر سند حرفه و نیاز واقعی بازار کار این منطقه حضور دارد.

بر اساس این گزارش این نشست با حضور، سردار حسین دهقان، دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران، غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سیدمازیار علوی، مدیرکل دفتر ریاست، حقوقی، روابط عمومی و امور بین الملل و عرب نماینده ویژه سازمان در استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار شد.

کد خبر: ۱۷۵٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha