۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
افزایش دوبرابری تولید زیتون در گلستان
معاون جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

افزایش دوبرابری تولید زیتون در گلستان

گرگان- فرهانی، معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از برداشت زیتون در باغات گلستان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود تولید زیتون امسال به دوبرابر افزایش یابد.

نویدرضا فرهانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برداشت زیتون در باغ های استان آغاز شده، اظهار کرد: تولید امسال در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، افزود: در گلستان هفت هزار و ۵۰۰ هکتار باغ زیتون وجوددارد که از این میزان پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ بارده و مثمر هستند.

وی با بیان اینکه رسیدگی و توجه به نکات فنی توسط باغ داران سبب افزایش میزان تولید محصول شده، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال ۱۵ هزارتن زیتون در گلستان تولید شود.

فرهانی از کشت ۹ رقم زیتون روغنی و کنسروی در استان خبرداد و اضافه کرد: زیتون کنارکی به دلیل صرفه اقتصادی بیشتر از ارقام دیگر کشت می شود.

معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، ادامه داد: زیتون محصولی با ارزش افزوده بسیار مناسب برای استان است و در حال حاضر ۲۰ کارخانه در گلستان برای خرید و فراوری این محصول فعال هستند.

فرهانی با بیان این نکته که قیمت خرید زیتون به صورت توافقی بین باغداران و کارخانه‌های فرآوری زیتون تعیین می‌شود، افزود: برداشت زیتون تا آذر ماه در گلستان ادامه دارد.

کد خبر: ۱۷۵٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha