۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
معرفی دستگاه تخمه داغ کن حلزونی

معرفی دستگاه تخمه داغ کن حلزونی

دستگاه تخمه داغ کن حلزونی با نام های دیگری نظیر تخمه پز، دستگاه تفت تخمه، تخمه شور کن، تخمک پز، پخت تخمه و... شناخته شده است و از دستگاه های کاربردی در صنایع غذایی می باشد.

به گزارش بازار، دستگاه تخمه داغ کن حلزونی با نام های دیگری نظیر تخمه پز، دستگاه تفت تخمه، تخمه شور کن، تخمک پز، پخت تخمه و... شناخته شده است و از دستگاه های کاربردی در صنایع غذایی می باشد که وظیفه پخت انواع تخمه و خشک بار را برعهده دارد.

در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه تخمه پز حلزونی آشنا کنیم و به توضیح انواع آن، نحوه عملکرد و هر آنچه که به این دستگاه کاربردی مرتبط است، بپردازیم، پس ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

معرفی دستگاه تخمه داغ کن حلزونی

برای تفت و بو دادن تخمه از دستگاه های تفت حلزونی استفاده می شود. قیمت دستگاه تخمه پزی با توجه ظرفیت(۵ کیلو گرم به بالا)، جنس بدنه(استیل یا آهن) و میزان ظرفیت آن مشخص می شود.

تخمه داغ

دستگاه تخمه داغ از دستگاه های پرفروشی است که تمامی کسب و کارهای کوچک تا بزرگ و کارگاهی می توانند از آن کسب درآمد کنند و یکی از ویژگی های خوبی که این دستگاه برای خریداران فراهم کرده، این است که امکان استفاده از گاز و برق را برای کار با دستگاه وجود دارد به گونه ای که برق وظیفه چرخاندن غلتک را برعهده دارد و گاز به پخت و تفت تخمه ها کمک می کند.

محصولاتی که با این دستگاه می توان پخت کرد، شامل تخمه آفتابگردان، تخمه جلوایی، تخمه کدو، تخمه سیاه، تخمه خربزه، تخمه هندوانه، بادام، فندق، پسته و تمامی خشکبار می باشد.

انواع دستگاه تخمه داغ (دستگاه تخمه پزی)

دستگاه تخمه داغ کن حلزونی در دو حالت اتومات و نیمه اتومات طراحی و ساخته می شود و انواع آن شامل موارد زیر است:

دستگاه تخمه پزی کاسه ای

این مدل دستگاه کوچک و کاربردی است و قابلیت استفاده در مغازه ها را دارد.

دستگاه تخمه پزی حلزونی

این مدل دستگاه به صورت حرفه ای و تخصصی تر عمل می کند و در کارگاه ها و کارخانجات خطوط تولید مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع دستگاه تخمه داغ در مدل های مخزن آهنی و استیل طراحی و تولید می شوند که از این دستگاه ها می توان در موارد زیر استفاده نمود:

  • کارگاه های تولید خشکبار
  • مغازه های خشک بار
  • سوپر مارکت ها
  • سینما ها
  • شیرینی فروشی ها
  • فروشگاه های بزرگ
  • و...

هم چنین از دستگاه تخمه داغ کن حلزونی می توان برای تفت و پخت آرد و کنجد استفاده کرد.

معرفی دستگاه تخمه داغ کن حلزونی

دستگاه تخمه داغ کن حلزونی

دستگاه تخمه داغ کن حلزونی از اجزایی مختلفی تشکیل شده است که از همکاری تمامی این اجزا، محصولی به دست می آید که امروزه با سفارشات و توجهات بالایی همراه است.

این دستگاه از یک درام چرخان با ماردون چرخشی داخل آن ساخته شده است که با حرارت شعله های گازی که معمولا از مشعل های صنعتی و اتوماتیک است، تخمه های داخل درام و در حال چرخش را پخته و تفت می دهد.

در این عملیات، موتور گیربکس که از قدرت بالایی برخوردار است به چرخش بی وقفه درام کمک می کند و بدنه ساخته شده از پشم سنگ از خروج حرارت به بیرون از دستگاه جلوگیری می کند.

برای کسب و کارهای بزرگ که سرعت بارگیری اهمیت دارد، امکان نصب تابلو برق روی دستگاه وجود دارد تا تخلیه و زمان بندی تفت و تخلیه بار به درستی و با سرعت و به صورت اتوماتیک انجام گیرد.

نحوه عملکرد دستگاه تفت تخمه

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، عملکرد دستگاه می تواند به صورت اتوماتیک و نیمه اتومات انجام گیرد، اما چیزی که در دو حالت این دستگاه اهمیت دارد، کیفیت خروجی محصول است که باید مورد قبول باشد.

عوامل مهم و تاثیر گذاری که در کیفیت محصولات تولیدی این دستگاه نقش دارند که شامل دمای تنظیم شده جهت تفت، مدت زمان تفت دادن، نحوه تخلیه محصول است.

بنابراین کسی که بارگیری محصولات دستگاه تفت تخمه را برعهده دارد باید از میزان پختگی، مدت زمان آماده شدن و دمای مناسب برای تفت دادن هر محصولی اطلاع و شناخت کافی داشته باشد.

دستگاه تفت تخمه از یک درام، مشعل و بدنه ساخته شده است که قابلیت سفارش درام استیل و یا آهنی برای مشتریان و خریداران وجود دارد.

معرفی دستگاه تخمه داغ کن حلزونی

دستگاه تخمه داغ کن دست دوم

برای آن دسته از کسانی که قصد دارند با هزینه های پایین کسب و کار خود را با دستگاه تخمه کن حلزونی آغاز کنند، استفاده از دستگاه های دست دوم ایده آل ترین گزینه است، اما برای خرید دستگاه های دوم باید به موارد مهمی توجه و دقت داشت که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱: به دلیل اینکه دستگاه های تخمه داغ کن به سیستم حرارتی مجهز هستند و طی گذر زمان افت کیفیت دارند، از این رو موقع خرید باید از سلامت درام دستگاه اطمینان حاصل کنید.

۲: نکته دومی که بسیار حائز اهمیت است، انتخاب شرکت سازنده و فروشنده دستگاه است که باید معتبر و شناخته شده باشد و در صورت خرید دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه کند.

قیمت دستگاه تخمه داغ کن حلزونی

عوامل زیادی در قیمت گذاری تخمه داغ کن حلزونی تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها می توان به مواردی از قبیل جنس بدنه، جنس مخزن، ظرفیت آن، جنس موتور، سوخت مصرفی و... اشاره کرد.

با توجه به کاربرد و عملکردی که این دستگاه دارد، با خرید آن می توان کسب و کار خود را راه اندازی کرد و به سود حاشیه ای خوبی دست یافت، اما قبل از خرید باید از شرکتی این دستگاه را خریداری کنید که معتبر باشد و تمامی دستگاه های تولیدی آن از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشد.

سخن پایانی

در ایران استفاده از تخمه و خشکبار سابقه زیادی دارد و در طول سال به ویژه شب یلدا، ایام عید و شب نشینی های ایام سال استفاده از این محصول بیشتر می شود، بنابراین خرید دستگاه تخمه داغ کن همواره یک سرمایه در حال گردش است که افراد می توانند نسبت به کسب درآمد اقدام کنند.

تولید و ساخت بهترین دستگاه های تخمه کن حلزونی می بایست توسط شرکت های معتبر و نامی انجام گیرد که قبلا در این زمینه تخصص و کیفیت دستگاه های آن ها به بیشتر افراد ثابت شده است.

شرکت آراد ماشین از نمونه شرکت های سازنده و معتبری است که سال ها در زمینه تولید ماشین آلات صنایع غذایی مشغول به فعالیت است و توانسته است با تولید انواع دستگاه های با کیفیت، رضایت مشتریان را جلب نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت دستگاه تخمه داغ کن وارد لینک زیرشوید:

https://aradmachinery.com/دستگاه-تخمه-داغ-کن-حلزونی/

کد خبر: ۱۷۵٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha