۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
وضع محدودیت های جدید صادرات چیپ های الکترونیکی به چین از سوی دولت آمریکا
ادامه تنش های تجاری میان آمریکا و چین؛

وضع محدودیت های جدید صادرات چیپ های الکترونیکی به چین از سوی دولت آمریکا

در ادامه افزایش تنش ها و رقابت تجاری جدید میان دولت های آمریکا و چین بر سر چیپ های الکترونیکی، دولت بایدن از اعمال محدودیت های جدید صادرات چیپ های الکترونیکی به چین از ماه آینده میلادی خبر داد.

به گزارش بازار، در ادامه افزایش تنش ها و رقابت تجاری جدید میان دولت های آمریکا و چین بر سر چیپ های الکترونیکی، دولت بایدن از اعمال محدودیت های جدید صادرات چیپ های الکترونیکی به چین از ماه آینده میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، قرار است بر اساس مقررات جدید، دولت آمریکا صادرات برخی از مدل های چیپ های آمریکایی که در هوش مصنوعی و قطعات «سمی کانداکتور» از آنها استفاده می شود را متوقف نماید.

هنوز فهرست دقیق این چیپ ها اعلام نشده، اما وزارت بازرگانی آمریکا قرار است مقررات کلی مربوط به صاردات چیپ ها را به شرکت های آمریکایی بزرگ فعال در زمینه تولید این قطعات از جمله KLA، AMAT و LAM اعلام نماید.

لازم به ذکر است، دولت آمریکا هفته گذشته نیز صادرات برخی از چیپ های پیشرفته شرکت NVIDIA را به چین ممنوع اعلام کرد؛ اقدامی که انویدیا آن را سیاسی خوانده و با انتقاد از مقررات وضع شده جدید، آن را مانعی بزرگ بر سر راه همکاری های بازرگانی میان شرکت های چینی و آمریکایی دانست.

دولت آمریکا مدعی است که شرکت های چینی از برخی چیپهای پیشرفته در صنعت هوش مصنوعی به کار رفته در ساخت و تولید تجهیزات نظامی و جاسوسی استفاده کرده و محصولات خود را در اختیار ارتش چین قرار می دهند؛ ادعایی که شرکت های چینی همواره آن را رد کرده و معتقدند تنها کاربرد این چیپ ها در صنایع الکترونیکی عادی خانگی، صنعتی و خودروسازی است.

کد خبر: ۱۷۴٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha