۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
داخلی سازی ۵۰ درصدی موتور خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا
کارشناس مهندسی گروه سایپا سیتروئن اعلام کرد

داخلی سازی ۵۰ درصدی موتور خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا

کارشناس مهندسی گروه سایپا سیتروئن گفت: بیش از ۵۰ درصد موتور خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا داخلی سازی شده است، این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ و ۱۶۰۰ توربو برخوردار است.

به گزارش بازار، محمد موسوی با اشاره به این که خودرو M۴۴ با همکاری ایران‌خودرو در شرکت سایپا سیتروئن در حال تولید است، افزود: این خودرو ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ تیوتن در متر دارد، همچنین دارای یک موتور دوقلو توربو شارژ است که شتاب صفر تا ۱۰۰ آن به هشت ثانیه رسیده است.
وی گفت: خودرو M۴۴ می‌تواند یک خودروی قدرتمند مناسب خانواده برای رانندگی برون و درون شهری باشد که اگر تا ۷۰ درصد موتور داخلی سازی شود، قیمت آن هم مناسب‌تر خواهد شد.

موسوی با اشاره به نمونه مشابه خارجی خودرو M۴۴ افزود: دانگ‌فنگ، نسخه صندوقدار این خودرو را از سال ۲۰۲۰ به بازار چین فرستاده و نامش را سیتروئن C۳L گذاشته ضمن این که شرکت‌های بی ام و و بنز هم از این موتور برای خودروهای کوچک استفاده می‌کنند، اما ما با بهینه سازی موتور و توربوسازی آن توانستیم نسخه مطلوب تری از آن ارائه دهیم.

وی با اشاره به دیگر قطعات این خودرو گفت: حدود ۶۷ درصد قطعات خودرو M۴۴ با محصولات ایران‌خودرو مشترک است و تمام خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ این خودرو در شرکت سایپاسیتروئن نصب و آماده تولید می‌باشد.

امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دی‌لایت، ترمزهای دیسکی به همراه ABS EBD و BA و تودوزی و تزئینات داخلی چرم و پارچه‌ای برای این خودرو ذکر شده، اما هنوز اطلاعات کامل و قطعی مبنی بر زمان عرضه و یا قیمت آن مشخص نیست.

کد خبر: ۱۷۴٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha