۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
سرمایه مردم در بانک‌ها به سمت تولید حرکت نمی کند| بنگاه‌داری آفت بانکداری
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با بازار:

سرمایه مردم در بانک‌ها به سمت تولید حرکت نمی کند| بنگاه‌داری آفت بانکداری

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: متاسفانه سرمایه بانکها به سمت جریاناتی که فساد ایجاد می کنند، حرکت می کند و ما باید جلوی این فرآیند را سد کنیم.

 بازار؛ گروه ایران: بررسی طرح اصلاح نظام بانکی در مجلس به پایان رسید و نمایندگان مجلس مصوبات مهمی را در قالب این طرح به تصویب رساندند.

با وجود مشکلات متعدد در نظام بانکی کشور، مقوله بنگاه داری بانکها نیز، بانکها را از مسیر اصلی خود دور کرده و آنها را به پای میز معاملات اقتصادی کشانده است.

همچنین به اذعان بسیاری از کارشناسان منشا نقدینگی در کشور بانک‌ها هستند و براساس آمارها، حداقل هشتاد درصد از ۴۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور جزو سپرده‌های بانکی است.

حجت السلام نصرالله پژمانفر در ارزیابی خود در زمینه اصلاح نظام بانکی در مجلس به خبرنگار پارلمانی بازار گفت: مسئله اصلی بانکها باید حمایت از تولید، اشتغال و حل مسائل اقتصادی مردم در کشور باشند.

وی تاکید کرد: امروزه بنگاه داری به عنوان بزرگترین آسیب بانکها شناخته می شود که متاسفانه بنگاه داری در بانک های ما وجود دارد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: متاسفانه بانکها در زمینه بنگاه داری تصدی گری می کنند و سرمایه در خود بانکها هزینه شده و به سمت تولید حرکت نمی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: همچنین متاسفانه سرمایه بانکها به سمت جریاناتی که فساد ایجاد می کنند، حرکت می کند و ما باید جلوی این فرآیند را سد کنیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: لازمه جلوگیری از مفاسد در برخی امور این است که بانک مرکزی به عنوان نخ تسبیح بانکها با قدرت به اعمال مدیریت بپردازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در طرح اصلاح نظام بانکی مدنظر قرار گرفته است، قوت دادن به بانک مرکزی است تا بتواند نظام پولی و بانکی کشور را کنترل کند.

کد خبر: ۱۷۴٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha