۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶
آغاز روند ریزش قیمت طلا با کاهش نرخ تورم در آمریکا
تحلیل بازار جهانی طلا؛

آغاز روند ریزش قیمت طلا با کاهش نرخ تورم در آمریکا

قیمت طلا  پس از رسیدن به پایین ترین سطح روزانه در ۱۷۱۲.۹۶ دلار شاهد روند کاهشی شدیدی است.

به گزارش بازار، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین سطح روزانه در ۱۷۱۲.۹۶ دلار شاهد روند کاهشی شدیدی است. این فلز گرانبها در آستانه انتشار گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) با فشار فروش فزاینده ای مواجه است. انتظار می رود فلز زرد به روند ریزشی خود ادامه داده و به سمت حمایت روانی ۱۷۰۰.۰۰ دلار کاهش یابد.

طبق برآوردهای بازار، نرخ تورم ایالات متحده به ۸.۱ درصد خواهد رسید که اندکی کاهش را نسبت به گزارش ماه گذشته نشان می دهد. خانوارهای امریکایی برای مدت طولانی با باد مخالف فشارهای فزاینده قیمت روبرو هستند.

آنها مجبور به پرداخت بیشتر در مقادیر مشابه خریداری شده هستند. از آنجایی که قیمت بنزین در آمریکا به شدت کاهش یافته و افزایش نرخ های بهره توسط فدرال رزرو کار خود را برای کاهش تورم به خوبی انجام می دهد، فشار قیمت ها نیز اندکی کاسته شده است.

شایان ذکر است که طلا یک دارایی حساس به نرخ تورم و ابزاری برای پوشش آن محسوب می شود که هر قدر میزان تورم کاهش یابد، اقبال عمومی نیز برای این فلز گرانبها کاهش خواهد یافت.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز اندکی یافته که نشان دهنده تمایل مقامات فدرال رزرو به اندکی تعدیل در سیاست های جنگ طلبانه خود در خصوص نرخ بهره بانکی است.

تحلیل تکنیکال طلا

آغاز روند ریزش قیمت طلا با کاهش نرخ تورم در آمریکا

قیمت طلا به پایین‌تر از الگوی مثلث صعودی که خط روند شیب‌دار صعودی آن از پایین‌ترین نرخ روز چهارشنبه در ۱۶۹۴.۳۱ دلار ترسیم شده، کاهش یافته و این در حالیست که مقاومت افقی در محدوده سقف قیمت ۳۱ آگوست در ۱۷۲۶.۶۲ دلار قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ و ۵۰ دوره ای (EMA) با یکدیگر همپوشانی دارند.

همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) (۱۴) در محدوده ۴۰.۰۰-۶۰.۰۰ در نوسان است که از تثبیت پیش رو پشتیبانی می کند. لذا پیش بینی می شود که طلا به اصلاح قیمت خود در بازار تا محدوده حمایت روانی ۱۷۰۰ دلار ادامه دهد.

کد خبر: ۱۷۴٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha