۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
صید و صیادی در مازندران اقتصادی نشد| رکود ۱۵ تعاونی پره
در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان شد؛

صید و صیادی در مازندران اقتصادی نشد| رکود ۱۵ تعاونی پره

ساری- نوایی، مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی پره مازندران گفت: هنوز مصوبه تعدیل و اقتصادی کردن شغل صید وصیادی در استان اجرایی نشد و اعتبار مورد نیاز آن تخصیص نیافته است.

خشایار نوایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه سخت و زیان آورشدن شغل صیادی همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است، تعدیل شغل صید و صیادی را از جمله مطالبات بر زمین مانده صیادان مازندران اعلام کرد.

وی افزود: این درحالی است که مصوبه تعدیل شغل و صیادی در استان های گیلان و گلستان اجرا و در سال ۹۵ حدود ۳۰ میلیارد تومان به شرکت های صیادی گیلان پرداخت و در سال ۹۸ نیز ۲۴ میلیارد تومان برای صیادان گلستان پرداخت شده است.

وی با اظهار اینکه به رغم مصوبه سفر رئیس جمهور به استان مبنی بر تعدیل شغل صید و صیادی هنوز اعتباری در این بخش تخصیص داده نشده است، افزود: در حال حاضر بیش از چهار هزار صیاد در تعاونی های پره استان مشغول فعالیت هستند.

نوایی با عنوان این که ۱۵ شرکت تعاونی توان صید وصیادی و رفتن به دریا را ندارند، گفت: در سفر رئیس جمهور مقرر شد برای تعدیل و اقتصادی کردن صیادی اعتباری درنظر گرفته شود که همچنان منتظر اجرای آن هستیم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی پره مازندران گفت: در سفر رئیس جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان برای تعدیل و اقتصادی کردن شغل صید و صیادی در مازندران مصوب شد تا با آن برای ساماندهی و تثبیت اشتغال در تعاونی های صیادی اقدام شود.

کد خبر: ۱۷۴٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha