۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
آواره شدن ۷۰۰ میلیون شهروند قاره آفریقا تا سال ۲۰۳۰| سیل جدید مهاجرت در سایه کم آبی
سازمان ملل اعلام کرد؛

آواره شدن ۷۰۰ میلیون شهروند قاره آفریقا تا سال ۲۰۳۰| سیل جدید مهاجرت در سایه کم آبی

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی نسبت به بحران شدید آب در قاره آفریقا هشدار داده و اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در این قاره با بحران آب آشامیدنی مواجه خواهند شد.

به گزارش بازار، سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی نسبت به بحران شدید آب در قاره آفریقا هشدار داده و اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در این قاره با بحران آب آشامیدنی مواجه خواهند شد.

بر اساس این گزارش، در گزارش سازمان ملل که با عنوان بیانیه آب و هوایی آفریقا منتشر شده، پیش بینی شده که شکل گیری بحران آب در قاره آفریقا می تواند منجر به آواره شدن بیش از ۷۰۰ میلیون نفر و شکل گیری بحران جدید مهاجرت در مقیاس جهانی شود که عواقب آن برای اقتصاد جهان وحشتناک خواهد بود.

در این گزارش آمده است: حدود ۵۸ میلیون نفر در شرق آفریقا با ناامنی غذایی مواجه بوده و این در حالیست که بیش از ۲۳.۷ میلیون نفر در ساحل و غرب آفریقا نیز با بحرانی مشابه درگیر هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: حدود ۱۴ میلیون شهروند آفریقایی آواره در منطقه صحرای آفریقا به سر می برند که ۲.۵ میلیون نفر از آنها در معرض فاجعه انسانی ناشی از بحران آب قرار دارند.

در پاسخ به این گزارش، مایک مپوشا، وزیر آب زامبیا گفت که کشورش در حال سرمایه‌گذاری بیشتر برای تقویت همکاری‌های فرامرزی بوده و تعدادی توافق‌نامه در مورد راه اندازی سیستم‌های هشدار اولیه با کشورهایی مانند موزامبیک که آب‌های طبیعی مشترک با آنها دارد، امضا کرده است.

موپوشا گفت که این توافقنامه ها به منظور امداد رسانی و هشدار به افراد تحت خطر جانی است تا بتوانند برای سیل و سایر بلایای طبیعی آماده شوند.

کد خبر: ۱۷۴٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha