۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۴
نقش بیمه محصولات کشاورزی در امنیت روانی کشاورزان

نقش بیمه محصولات کشاورزی در امنیت روانی کشاورزان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بیمه محصولات کشاورزی با توجه به خسارت‌های متعددی که به بخش کشاورزی وارد می‌شود، نقش بسزایی در امنیت روانی و تولیدات کشاورزان دارد.

به گزارش بازار، علیرضا نظری افزود: موضوع بیمه و ضرورت آن قابل انکار نیست کما اینکه در همه کشورهای جهان هم بحث توجه به بیمه محصولات کشاورزی امر جدی است که ۱۰۰ سال سابقه دارد.

او گفت: طوفان‌ها و خشکسالی‌های شدید، سرمازدگی، هجوم آفت‌ها و بیمارها، آتش سوزی و مسائل دیگر خسارت‌ها را در کشور ما به شکل غیرقابل پیش بینی افزایش می‌دهد و این موضوعات موجب شده است تا بخش خصوصی به این خطر ورود نکند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در موضوع بیمه محصولات کشاورزی باید ورود کند و به محض وقوع خسارت‌ها با انجام کارشناسی و ارزیابی و تعیین میزان خسارت، همان روز یا در زمان کوتاه مبلغ تخصیص یافته ۱۰۰ درصدی را پرداخت کند.

نظری افزود: به علت نوسانات اقتصادی که در کشور وجود دارد دولت سهم خود را به صندوق با تاخیر پرداخت می‌کند و همین امر موجب می‌شود پرداخت خسارت به کشاورز ۵۰ درصد و بعد از شش الی هفت ماه پرداخت شود.

نظری افزود: یکی از علل بی رغبتی کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی یاری نکردن دولت در مواقع نیاز به بیمه است و از دولت انتظار می‌رود خسارت های کشاورزان را در اسرع وقت پرداخت نماید.

قائم مقام خانه کشاورز نیز گفت: با توجه به این که گفته می‌شود ۲۵ درصد محصولات کشاورزی مشمول بیمه می‌شوند، اما از نظر اجرایی این موضوع محقق نمی‌شود مگر این که سازمانی بدون وابستگی به بانک کشاورزی و مرجعی دیگر بتواند این موضوع را حل کند و با این راه کشاورز در تولیدات خود اطمینان حاصل می‌کند و به تلاش خود ادامه می‌دهد و در صورت ضرر آن سازمان می‌تواند خسارت آن‌ها را جبران کند.

بیابانی اضافه کرد: کشورمان در سال‌های گذشته مقام اول تا ششم دنیا را در تولید ۲۱ محصول داشت و بزرگترین تولیدکننده دانه‌های روغنی بود ولی در شرایط فعلی چنین امکانی را نداریم.

کد خبر: ۱۷۴٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      کجا باعث امنیت میشه ،سال گذشته به توصیه جهاد کشاورزی شهرستان محل اقامتم گلرنگ کاشتم از خشکسالی خسارت دید ،محصول گلرنگ بیمه کرده بودم ،با گذشت بیش از یکسال هنوز خسارت از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت نشده
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      ما سیب درختی رابیمه کردیم 50 درصد خسارت دید ولی وجهی که بهما پرداخت شد دوباره بابت بیمه سال اینده ازما گرفتند
    • حمیدرضا IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      دل خوش سیری چند؟بابا شما هنوز پول گندم مارو ندادین اونوقت بیمه میاد خسارت میده؟تنها چیزی که در همه دولتها مشهود بوده آزار دادن کشاورزه
    • ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      من محصولم را بیمه کردم ، کارشناس خودشون هم تایید کرده ولی میگن تهران زیر بار نمیره، فقط حرف میزنن.
    • مم IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 0
      این حرفها سالهست برای مردم تکراری شده لطفا عمل کنید