۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
برخی از بانکها وضعیت ناسالمی دارند| نظارت بر بانک های ناتراز؛ ماحصل تحول در نظام بانکی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

برخی از بانکها وضعیت ناسالمی دارند| نظارت بر بانک های ناتراز؛ ماحصل تحول در نظام بانکی

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خوشبختانه مصوبات «اصلاح نظام بانکی» کمک می کند تا ظرفیت قانون و ظرفیت پاسخگویی بانک مرکزی به شدت ارتقا پیدا کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به نحوه کنترل و نظارت بر فعالیت بانک های خصوصی و توجه به این بخش در جریان بررسی قانون اصلاح نظام بانکی در مجلس گفت: نحوه نظارت بانک مرکزی بر بانکها و موسسات مالی و اعتباری یکی از موضوعات مهم این طرح قلمداد می شود.

وی تاکید کرد: به واسطه عدم وجود ضوابط و مقرراتی که بتواند ابزار نظارتی برای بانک مرکزی را کامل کند، ما شاهد یک وضعیت ناسالم در برخی از بانکها هستیم و این مسئله باعث شده تا ناترازی در نظام بانکی حاصل شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در طرح اصلاح نظام بانکی مواد و تبصره هایی پیش بینی شده که می تواند ابزارهای لازم را در اختیار بانک مرکزی قرار دهد، بیان کرد: مواد تصویب شده این ابزار را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهد تا بتواند با اقتدار نسبت به بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تصمیم بگیرد. این در حالی است که این مواد و احکام پیش تر در اختیار بانک مرکزی نبود و عملا خلا قانونی موجود باعث شده بود که ما وضعیت ناسالمی را در برخی از بانکها مشاهده کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: خوشبختانه مصوبات در قالب این طرح کمک می کند تا ظرفیت قانون و ظرفیت پاسخگویی بانک مرکزی به شدت ارتقا پیدا کند. در قالب این قوانین ابزارهای نظارتی لازم در اختیار بانک مرکزی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به یکی از مصوبات مهم این طرح بیان کرد: یکی از این موارد تعیین تکلیف بانکهایی بود که در زمینه ادامه فعالیت خود دچار مشکل هستند. براساس مصوبه ای که در این بخش گذرانده شد، تصمیم بر این شد که بانک مرکزی هیئت های سرپرستی را جایگزین مدیران فعلی آن بانک کند تا بتوانند آنچه را که در راستای منافع کشور هست ایجاد کنند.

کد خبر: ۱۷۴٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha