۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کرونا ۱۸۰۰ میلیارد ریال به باغداران مازندران آسیب زد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

کرونا ۱۸۰۰ میلیارد ریال به باغداران مازندران آسیب زد

بابل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خسارت های ناشی از پیامدهای کرونا به بخش باغی استان را هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به خسارت های کلان ایجاد شده ناشی از پیامدهای کرونا ویروس به بخش های کشاورزی در استان اظهار داشت: در بخش باغی میزان خسارت ها تا پایان فروردین ماه بیش از هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی همچنین مجموع خسارت های ناشی از کرونا به بخش های مرتبط به حوزه کشاورزی نظیر مرغداری، باغی، دامداری، شیر، زنبور و غیره را حدود چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی ادامه داد: بخش دام و طیور استان کمترین تلفات و خسارت را داشته است و ضریب تلفات در استان حدود ۳.۷ درصد است درحالی که این میزان در کشور حدود ۹ درصد است.

شهیدی فر با اشاره به افزایش سطح کشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و برنج در استان مازندران گفت: امسال سطح کشت گندم شش هزار هکتار و سطح کشت برنج با افزایش هزار هکتاری به ۲۱۵ هزار هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به سال جهش تولید اظهار امیدواری کرد تا شاهد جهش تولید و صادرات در حوزه های کشاورزی در استان باشیم.

کد خبر: ۱۷٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha