۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
لغو مصوبه تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس در دستور کار است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

لغو مصوبه تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس در دستور کار است

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لغو هرچه سریعتر مصوبه  شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در خصوص تغییر  اساسنامه صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت ملی مس، مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس، رئیس کانون بازنشستگان مس با حضور معاون قوانین مجلس در خصوص لغو مصوبه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در رابطه با تغییر اساسنامه موسسه صندوق بازنشستگی مس اظهار کرد: مجلس تمام ظرفیت خود را جهت لغو مصوبه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی به کار گرفته و کار کارشناسی و تخصصی بسیار خوبی به همت معاونت قوانین مجلس در این خصوص انجام شده است.

پورابراهمی با اشاره به گزارش تخصصی کارگروه تخصصی تشکیل شده برای لغو این مصوبه به گزارش معاونت قوانین مجلس اشاره کرد و گفت: جمع بندی مباحث انجام شده در این کارگروه در خصوص مصوبه شورای عالی کار و رفاه امور اجتماعی مغایر جدی با قانون بوده و تاکید شده است که ایرادات کمیسیون اقتصادی مجلس به این مصوبه وارد می باشد.

ایرادات قانونی وارد بر مصوبه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی

پورابراهیمی در خصوص ایرادات قانونی وارد بر مصوبه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی عنوان کرد: اواین مورد؛ مغایرت صریح اصلاح اسانامه موسسه صندوق بازنشستگی مس با ماده 17 قانون نظام جامع رفاه تامین اجتماعی کاملا محرز و مشخص است.

وی ادامه داد: همچنین با فرض وارد بودن ماده 17 فرایند تغییر اساسنامه باید توسط مجمع که بازنشستگان هستند ارائه و پس از آن با تایید شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی به تصویب هیئت وزیران برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در این خصوص هیچ یک از این فرآیندها اعم از پیشنهاد از طرف مجمع بازنشستگان مس و به تایید شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی نرسیده است و در هیئت وزیران تصویب نشده و به طور مستقیم توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است.

وی افزود: همچنین در این خصوص بازه زمانی یکساله در قانون آمده است که ظرف یکسال از ابلاغ این قانون مکلف به انجام این کار بوده اند که سالها از این موضوع گذشته و این ظرف زمانی حداکثر هم اختیارات قانونی را گرفته است.

مصوبه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی مبنای قانونی ندارد

پورابراهیمی تصریح کرد: بر اساس این موارد این مصوبه هیچ مبنای قانونی ندارد و باید سریعا توسط شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی لغو شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: به منظور لغو هرچه سریعتر این مصوبه نشست مشترک با سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ارائه درخواست و مستندات در اسرع وقت، نشست با رئیس جمهور و ارائه گزارش و مستندات لازم و نشست با رئیس دیوان عدالت اداری برای تقدیم دادخواست بازنشستگان شرکت ملی مس جهت توقیف این مصوبه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی به صورت عاجل انجام خواهد شد.

تشکیل کارگروه تخصصی معاونت قوانین و مرکز پژوهشهای مجلس برای حل مشکل بازنشستگان شرکت ملی مس

در ابتدای این جلسه بهزاد پورسیدی معاون قوانین مجلس از تشکیل کارگروه تخصصی معاونت قوانین و مرکز پژوهشهای مجلس برای حل مشکل بازنشستگان شرکت ملی مس خبر داد و گفت: جمع بندی مباحث انجام شده در این کارگروه در خصوص مصوبه شورای عالی کار و رفاه اجتماعی را مغایر جدی با قانون دانسته و تاکید شد که ایرادات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به این مصوبه وارد می باشد.

همچنین علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی مس بیان کرد: مقدمات در خصوص صندوق بازنشستگی مس در دستور کار است تا پس از طی مراحلی که در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس است عملیاتی شود.

در ادامه زارع نماینده کانون بازنشستگان زارع ضمن تشکر از تشکیل کارگروه حقوقی با حضور معاون قوانین مجلس توسط رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، خوشبخاته گزارش کارشناسی کمیسیون فراتر از خواسته های کانون است.

وی گفت: بازنشستگان در طول سالهای گذشته تمام تلاش خود را کرده اند که تمام فعالیت خود را با مجموعه مس انجام دهند امیدواریم مصوبه مصوبه شورای عالی رفاه و تامین هرچه سریعتر لغو شود.

کد خبر: ۱۷۴٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha