۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۱
لزوم تشکیل ستاد مسکن در دولت
معاون سابق برنامه ریزی راه آهن مطرح کرد

لزوم تشکیل ستاد مسکن در دولت

معاون سابق برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن تاکید کرد: رئیس جمهور در اولین گام باید ستاد مسکن را تشکیل دهد که مهم ترین وظیفه آن هم سیاست گذاری و تعریف برنامه و شاخص هاست.

به گزارش بازار، عباس قربانعلی بیک، معاون سابق برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن با تصریح بر اینکه طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی از ابتدا هم پختگی لازم را نداشت گفت: اگر ما چشم انداز و اهداف و انتظارات و تکالیف را به درستی روشن نکنیم ادغام و تفکیک هیچ نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

وی ضمن تأکید بر لزوم تفکیک وزارت راه و شهرسازی اظهارکرد: این وزارتخانه بسیار سنگین و وابستگی ارزی آن هم بسیار شدید است و وزارت مسکن هم که خودش دنیای دیگری است و کار بسیار سنگینی دارد.

معاون سابق برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن با بیان اینکه بخش راه آهن و هواپیمایی و بنادر باید با هم هماهنگ باشند افزود: سهم راه آهن در بخش مسافری باید افزایش می یافت اما مرکز پژوهش ها در سال ۱۳۹۷ اعلام کرد که سهم مسافری به ۱,۵ درصد کاهش یافته است.

قربانعلی بیک با تصریح بر اینکه بخش وزارت راه به شدت صدمه خورده گفت: تعداد کشته های جاده ای ما با کل اتحادیه اروپا یکسان و این شرم آور است و دلیلش هم این است که تصمیمات مدیران در این حوزه پخته و از جنس تخصصی نیست.

وی با تأکید بر اینکه انتظارات از بخش وزارت مسکن باید در تفکیک وزارتخانه مشخص شود اظهارکرد: از آنجایی که مسکن یک بخش ستادی است و ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه خانوار بابت مسکن هزینه می شود لذا وزارتخانه باید در این بخش یک کار ستادی انجام دهد.

معاون سابق برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن با بیان اینکه مسئله مسکن از کرونا برای ما به مراتب سنگین تر است گفت: رئیس جمهور در اولین گام باید ستاد مسکن را تشکیل دهد که مهم ترین وظیفه آن هم سیاست گذاری و تعریف برنامه و شاخص هاست.

کد خبر: ۱۷۴٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha