۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
مخالفت نروژ با ایده سقف قیمتی برای گاز روسیه

مخالفت نروژ با ایده سقف قیمتی برای گاز روسیه

نخست‌وزیر نروژ بار دیگر ایده اتحادیه اروپا درباره تعیین سقف قیمتی برای گاز روسیه را رد کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، «یوناس گهر استور» بار دیگر نسبت به افزایش سقف قیمت گاز نروژی که به اتحادیه اروپا فروخته می‌شود هشدار داد و اعلام کرد این مسئله مشکلات انرژی اروپا را حل نمی‌کند.

نروژ که عضو اتحادیه اروپا نیست، پس از کاهش صادرات روسیه در پی تنش‌های مسکو - کی‌یف به بزرگ‌ترین تأمین کننده گاز قاره سبز بدل شده و این کشور شمال اروپا با افزایش قیمت‌ها درآمد بی‌سابقه‌ای از صنعت نفت به‌دست آورده است.

وزیران انرژی اتحادیه اروپا روز جمعه (۱۹ شهریورماه) در نشستی اضطراری در بروکسل از کمیسیون اروپا خواستند سقف قیمت گاز را به‌طور گسترده‌ای پیشنهاد دهد.

نخست‌وزیر نروژ ضمن رد این ایده گفت: این راه‌حل پاسخگوی چالش‌های اتحادیه اروپا نیست.

کشورهای اتحادیه اروپا می‌خواهند از شهروندان خود در برابر افزایش قیمت انرژی که سبب ثبت رکوردهای بی‌سابقه‌ای در تورم شده است، محافظت کنند.

نخست‌وزیر نروژ گفت: در حالی که نروژ قصد دارد عرضه‌کننده قابل اعتماد گاز باشد، شرایط تجاری این حامل انرژی و قیمتش بر مبنای مذاکرات بین شرکت‌های تولیدکننده نفت و گاز و خریداران تعیین می‌شود.

آندریاس بیلاند اریکسن، معاون وزیر انرژی نروژ گفت: ارزیابی آثار سقف قیمت بر عرضه انرژی در آینده مهم است.

وی افزود: ارزیابی اینکه چگونه این پیشنهاد بر بازار برق چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت تأثیر می‌گذارد، به همان اندازه مهم است.

کد خبر: ۱۷۴٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha