۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۰
پرداخت به موقع پول گندم، نیازمند اصلاح قانون
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

پرداخت به موقع پول گندم، نیازمند اصلاح قانون

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با مناسب خواندن روند پرداخت مطالبات کشاورزان، گفت: برای پیشگیری از تاخیر در پرداخت ها، لازم است در متن قانون بودجه، زمانبندی تامین اعتبار لحاظ شود.

به گزارش بازار، علیرضا عباسی با اشاره به اصلاح ترکیب شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، حضور نمایندگان گندمکاران در جلسات مربوط به تعیین نرخ خرید تضمینی گندم را موثر و مفید خواند و گفت: خوشبختانه تعیین قیمت به شکل مناسبی صورت گرفت و رقم خوبی اعلام شد.

وی با بیان اینکه در برخی از سال‌ها پرداخت طلب گندمکاران تا دی و بهمن طول می‌کشید، روند پرداخت‌ها در سال جاری را مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ راهکارهایی، در فصول آتی کل پول گندم‌ها بدون تاخیر و در همان زمان تحویل محموله پرداخت شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یکی از دلایل بروز تاخیر در پرداخت بخشی از مطالبات امسال گندمکاران را نقص در قانون عنوان کرد و گفت: بودجه‌ای که در قانون بودجه برای تامین گندم مورد نیاز کشور تعیین می‌شود، مربوط به کل سال و ۱۲ ماه است، اما ما نیاز داریم که در ۶ ماه اول، این کار انجام شود.

عباسی با تاکید بر اینکه مطالبات کشاورزان باید تا پایان شهریورماه پرداخت شود، افزود: ما باید در مباحث بودجه‌ای مجلس، به ویژه در لایحه بودجه سال آینده، زمانبندی تامین اعتبار را نیز لحاظ کنیم و سازمان برنامه و بودجه مکلف شود که حتما این مبلغ باید تا شهریورماه در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار گیرد.

وی درباره تامین بودجه مورد نیاز برای خرید گندم مورد نیاز کشور اظهار داشت: نه فقط امسال، بلکه در سال‌های دیگر نیز بودجه مورد نیاز خرید گندم در قانون بودجه سالانه مشخص می‌شود، اما تفاوتی که امسال وجود داشت، این بود که در سال‌های قبل، ما نیازمان را از طریق واردات تامین می‌کردیم ولی امسال از تولید داخل تامین شد، بنابراین بودجه برای تامین گندم دیده شده، اما، چون طبق روال سال‌های قبل، عمده آن مبتنی بر واردات بوده، زمان ۱۲ ماه در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: همانطور که گفته شد، باید زمان تامین اعتبار را به گونه‌ای هماهنگ کنیم که تا آخر شهریور در دسترس دولت باشد تا آن را به کشاورز پرداخت کند.

کد خبر: ۱۷۴٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 0
      قیمت جدیدگندم خیلی پایینه کشاورزسال اینده به دولت گندم نمیدهد
      • کشاورز IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
        0 0
        منم کشاورز هستم با نظر شما کاملا موافقم. قیمت پایینه. دولت چیزی که برای خودش باشه به تورم حساب میکنن مثل تراکتور انواع خودرو ولی وقتی به گندم میرسه بفکر نون مردم میشه مگه کشاورز خرج نداره
    • ناشناس IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      2 0
      سال اینده بااین نرخ کشاورزگندم تحویل نمیدهد خیالتون راحت چون کشاورز متضررمیشود
    • کشاورز IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 1
      سیر از گرسنه خبر ندارد هر روز می گویند بزودی طلب کشاورزان پرداخت می شه مگر دیوانه ام دیگر گندم بکارم
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      10 0
      باسلام محض رضای خدا طلب گندمکاران رو بدین ازبس مساولین وعده وعید دادن. دیگه باورش برای کشاورزان سخته. بخدای واحد واحد پول بذر. گندم نداریم خواهشاً تا پایان این هفته تسویه کنید تا مشوق کشت پاییزه رو داشته باشیم.
    • حسینی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      5 2
      با سلام بیستم تیر گندم تحویل دادم هنو واریز نکردن معلومه در اینده گندم تحویل دولت نمیدیم
    • کشاورز بدبخت IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 0
      ببخشید دقیقا آخر کدوم هفته تسویه میشه؟یک ماهه میگن آخر هفته
    • شکری IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 0
      من هم از اینکه گندم را به دولت فروختم پشیمانم .سال دیگر تکرار نمی کنم.وعده دروغ واین همه تاخیر در پرداخت.واقعا متضرر شدیم.
    • حسن قلی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      0 0
      شهریور هم تمام شد جناب هیچ خبر و ریالی دست کشاورز نرسید زهی خیال باطل ..از خرداد تا آلان چشم انتظار حق و دستمزد مان هستیم..دگر توبه به دولت گندم بدیم ..بدرود ..فارس