۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
 زمان سهمیه‌بندی آب همدان از امشب کاهش می‌یابد
استاندار همدان:

زمان سهمیه‌بندی آب همدان از امشب کاهش می‌یابد

همدان - استاندار همدان گفت: زمان سهمیه‌بندی آب از امشب کاهش یافته و فاز نخست آبرسانی به همدان نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای آب استان همدان اظهار کرد: با بهره‌برداری از خط بای پس، ظرفیت آبدهی در شهر افزایش پیدا می‌کند و در روزهای آتی مدت زمان قطعی به کمترین میزان خود می‌رسد.

وی ادامه داد: نظم و انضباط در حوزه آبدهی شبکه اهمیت بالایی دارد و اگر ساعات قطعی آب در سطح شهر همدان کم شود، بخش زیادی از مشکلات شهروندان برطرف می‌شود.

استاندار همدان گفت: خط گذرگاه (بای پس) پروژه آبرسانی به همدان تکمیل شده و پس از سپری کردن مراحل آزمایش، تا چند روز آینده بهره‌برداری می‌شود؛ این خط نقش موثری در تعادل شبکه آبرسانی همدان دارد.

خط گذرگاه(بای‌پس) تا افتتاح طرح آبرسانی به همدان، آب چاه‌های اطراف را به تصفیه‌خانه شهید بهشتی می‌رساند

وی عنوان کرد: خط گذرگاه(بای‌پس) تا افتتاح طرح آبرسانی به همدان، آب چاه‌های اطراف را به تصفیه‌خانه شهید بهشتی می‌رساند.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: مجموعه استانداری، چهار معاون استاندار، فرمانداران همدان، کبودرآهنگ و بهار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و مجموعه وزارت نیرو شبانه‌روز در حال انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به مردم در راستای برطرف کردن مشکلات آب همدان هستند.

وی بیان کرد: مشکلات کنونی تامین آب همدان از گذشته به ما ارث رسیده است، با این وجود ما شرمنده مردم هستیم و تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات و خدمتگذاری به شهروندان به کار می‌گیریم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: مجموعه آب منطقه‌ای و آبفا تلاش دارند هرچه زودتر مشکلات آب همدان برطرف شود زیرا وزیر نیرو از این طرح به عنوان اَبَر پروژه نام برده‌ است و به عنوان طرحی ملی به آن نگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه چاه‌های کشاورزی، به صورت موقت وارد شبکه شده است افزود: این چاه‌ها به امانت گرفته شده است و باید به زودی به مالکان آن بازگردانده شود.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: ۳۰ حلقه چاه پدافندی که تصویب شده باید به سرعت حفاری و آماده اتصال به شبکه قرار گیرد؛ چاه‌های شرکت آبفا نیز در مدار باقی می‌ماند تا به صورت موقت نیازها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه آبرسانی به همدان، به زودی بهره‌برداری می‌شود افزود: با بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه آبرسانی می‌شود و انتقال ۶۰۰ لیتر دیگر نیز همزمان با بهره‌برداری کامل طرح و تصفیه‌خانه صورت می‌گیرد.

استان همدان بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که سهم همدان از آب سد تالوار حدود ۳۰ میلیون متر مکعب در سال است که ۳۰ میلیون متر مکعب دیگر کم داریم و باید براساس برنامه وزارت نیرو، این میزان آب از منابع دیگر تامین شود

استاندار همدان بیان کرد: استان همدان بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که سهم همدان از آب سد تالوار حدود ۳۰ میلیون متر مکعب در سال است که ۳۰ میلیون متر مکعب دیگر کم داریم و باید براساس برنامه وزارت نیرو، این میزان آب از منابع دیگر تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت‌ها و اقدامات وزارت نیرو و تلاش مسئولان استان، در مسیر توسعه حرکت می‌کنیم و هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از طرح آبرسانی خواهیم بود.

قاسمی‌فرزاد تاکید کرد: همه دست به دست هم داده‌اند، گروه‌های متخصص از سایر استان‌ها به همدان آمده‌اند و وزیر نیرو و معاونانش برای تکمیل پروژه در کنار ما هستند.

این نشست با حضور معاون وزیر نیرو، مدیران ارشد وزارت نیرو، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان همدان برگزار شد

کد خبر: ۱۷۴٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha