۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
سیاست دولت سیزدهم تامین نیازهای کشور مبتنی بر بورس است
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

سیاست دولت سیزدهم تامین نیازهای کشور مبتنی بر بورس است

اصفهان - مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: سیاست دولت سیزدهم تامین تمام نیازهای کشور مبتنی بر بورس است.

محمدصادق مفتح در حاشیه سفر به اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه رونق تولید و بهبود وضعیت معیشت یکی از سیاست های راهبردی دولت سیزدهم است، اظهار داشت: بر این مبنا سیاست دولت سیزدهم تامین نیازهای کشور مبتنی بر بورس است.

وی با بیان اینکه بورس یک راه مطمئن برای فعالان اقتصادی است، ابراز داشت: بورس یک شاهراه حیاتی و نقطه اتصال مولفه های مختلف تجارت و اقتصاد در حوزه های مختلف واردات، صادرات، تولید و مصرف است.

تولید به اندازه کافی در کشور وجود دارد

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه تولید به اندازه کافی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با این وجود نظارت ها بر واحدهای مختلف تولیدی و صنفی نیز تشدید می شود تا مردم در تامین نیازهای خود مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به عرضه فولاد در بورس خاطرنشان کرد: دیگر نهاده های تولید همانند سیمان و پتروشیمی هم مبتنی بر بازار بورس است به گونه ای که در حال حاضر فولاد و سیمان بدون نرخ گذاری و بر مبنای مکانیسم عرضه و تقاضا به دست خریدار می رسد.

مفتح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران اوکراین و تاثیر آن بر بازار فولاد افزود: همزمان با این بحران و قطعی برق در بازار شاهد افزایش قیمت فولاد و سیمان بودیم اما در حال حاضر بازار این دو محصول آرام است.

ژ

عرضه نهاده ها در بورس باعث رهایی از وابستگی به قیمت جهانی می‌شود

وی با بیان اینکه عرضه نهاده ها در بورس و استفاده از مکانیزم های تعریف شده طی یکسال گذشته باعث رهایی از وابستگی به قیمت جهانی می شود، گفت: مزیت دیگر این موضوع قطع شدن نرخ تبدیل ریال به دلار است که میتواند تثبیت کننده بازار محصولات اینچنینی باشد.

معاون وزیر صمت در امور بازرگانی در مورد تامین برخی از محصولات مثل روغن خوراکی برای مصرف کنندگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی برای تامین این کالا نداریم و کارخانجات کشور در تولید این محصول با تمام توان مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر: ۱۷۴٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha