۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲
پوتین: اروپا زمستان سختی خواهد داشت| بروکسل: برای قیمت گاز روسیه سقف تعیین خواهیم کرد
افزایش تنش ها میان روسیه و اروپا؛

پوتین: اروپا زمستان سختی خواهد داشت| بروکسل: برای قیمت گاز روسیه سقف تعیین خواهیم کرد

در پی تعلیق صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۱، اتحادیه اروپا پیشنهاد خود برای تعیین سقف قیمت خرید گاز از این کشور را مطرح کرد.

به گزارش بازار، در پی تعلیق صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۱، اتحادیه اروپا امروز پیشنهاد خود برای تعیین سقف قیمت خرید گاز از این کشور را مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، با افزایش دور جدید از تنش ها میان روسیه و اروپا در بخش صادرات انرژی، قیمت نفت و گاز طی روز چهارشنبه بار دیگر در بازار افزایش یافته که منجر به افزایش نگرانی اتحادیه اروپا شده است.

در حال حاضر، هر دور طرف یکدیگر را مقصر قطعی گاز می دانند. اتحادیه اروپا معتقد است روسیه از موضوع صادرات گاز به عنوان اهرم فشار و سلاح در برابر بروکسل در خصوص مساله تحریم های ناشی از جنگ اوکراین استفاده می نماید.

در عوض، کاخ کرملین با انتشار بیانیه ای برای توضیح چرایی قطعی گاز، تحریم های بروکسل را دلیل این قطعی دانسته و زمان مشخصی نیز برای وصل شدن مجدد آن اعلام نکرده است.

اما در پی اقدام اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمت برای گاز صادراتی روسیه، پوتین روز چهارشنبه بار دیگر بروکسل را تهدید کرد که چنین اقدامی می تواند منجر به افزایش قیمت قراردادهای صادراتی گاز شده و اروپا باید منتظر زمستانی سخت باشد.

وزرای انرژی دولت های عضو اتحادیه اروپا قرار است روز جمعه، جلسه ای اضطراری برای بررسی وضعیت ایجاد شده تشکیل داده و موضوع را بررسی نمایند.

در همین راستا، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز روز چهارشنبه طی سخنانی گفت: ما پیشنهاد خود را برای تعیین سقف قیمت گاز روسیه مطرح خواهیم کرد. ما باید منابع درآمد روسیه که پوتین از آن برای تشدید جنگ در اوکراین استفاده می کند را قطع کنیم.

کد خبر: ۱۷۳٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha