۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
بررسی اقدامات بورس انرژی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

بررسی اقدامات بورس انرژی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

هم‌سویی اهداف بورس انرژی با اقتصاد مقاومتی در نشست هم‌اندیشی اعضای اندیشکده اقتصاد مقاومتی با مدیران بورس انرژی ایران بررسی شد.

به گزارش بازار، علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی ایران در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این بورس، صادرات نفت و سایر حامل‌های انرژی از مسیر شفاف بورس انرژی به منظور کشف قیمت منصفانه و افزایش درآمد حاصل از رقابت را در راستای بندهای ۱۳ و ۱۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری عنوان کرد.

در ادامه این نشست زمینه‌های تسهیلگری بورس انرژی ایران برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ارکان و بازارهای بورس انرژی ایران شامل رویه‌های پذیرش، بازار فیزیکی، بازار برق و بازار مشتقه برای اعضای اندیشکده اقتصاد مقاومتی تشریح شد.

بند ۱۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر مقابله با ضربه‌پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق انتخاب مشتریان راهبردی، ایجاد تنوع در روش‌های فروش، مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش، افزایش صادرات گاز، برق، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی تاکید دارد و بند ۱۹ این سیاست‌ها متمرکز بر شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و... است.

کد خبر: ۱۷۳٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha