۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
ادامه افزایش نرخ جفت ارز دلار/ین در پی تضعیف بیشتر اقتصاد ژاپن
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه افزایش نرخ جفت ارز دلار/ین در پی تضعیف بیشتر اقتصاد ژاپن

با ادامه روند صعودی شاخص دلار آمریکا، ین ژاپن با مشکل مواجه شده و قیمت جفت ارز USD/JPY همچنان به افزایش خود ادامه می دهد.

به گزارش بازار، با ادامه روند صعودی شاخص دلار آمریکا، ین ژاپن با مشکل مواجه شده است. قیمت جفت ارز USD/JPY به افزایش خود ادامه داده و نرخ مبادله آن در روز چهارشنبه به ۱۴۴ رسید. این عملکرد به این معنی است که ین ژاپن حدود ۹۰ درصد از ارزش خود را از سال ۲۰۱۲ و ۴۲ درصد از پایین ترین نقطه در سال ۲۰۲۱ از دست داده است.

جفت ارز دلار/ین طی چند ماه گذشته با ادامه واگرایی بین سیاست های پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی ژاپن در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. داده هایی که اخیراً توسط ایالات متحده منتشر شده نشان می دهد که فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره بانکی طی ماه های آینده ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، داده های آماری اخیر ژاپن نشان داد که اقتصاد با مشکل مواجه است. انتشار این داده ها در روز سه شنبه، اثبات کرد که میانگین درآمد نقدی از ۲.۰ درصد در ژوئن به ۱.۸ درصد در ماه جولای کاهش یافته است.

بنابراین، نرخ مبادله دلار به ین ژاپن به دلیل عدم تمایل بانک مرکزی ژاپن به افزایش نرخ بهره افزایش یافته است. این بانک معتقد است که روند تورم فعلی عرضه محور بوده و نرخ ها کمکی به کاهش آن نخواهد کرد و به این ترتیب، نرخ‌های بهره پایین را حفظ کرده و به سیاست‌های تسهیل کمی خود ادامه داده است.

پیش بینی نرخ USD/JPY

ادامه افزایش نرخ جفت ارز دلار| ین در پی تضعیف بیشتر اقتصاد ژاپن

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ USD/JPY طی چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. نرخ این جفت ارز همچنین توانست از سطح مقاومت مهم ۱۳۹.۲۹ عبور کند که بالاترین نقطه تیرماه امسال بود. این جفت همچنین به سطح بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرده است.

بنابراین، نرخ مبادله دلار به ین ژاپن احتمالاً همچنان در حال افزایش خواهد بود و خریداران مقاومت کلیدی بعدی را در نقطه ۱۴۵ هدف قرار می دهند. افت نرخ به زیر سطح حمایت در ۱۴۲.۸۰ دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۷۳٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha