۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
از ماه آینده هر ماه تعدادی واحد مسکونی را تحویل خواهیم داد
وزیر راه و شهرسازی:

از ماه آینده هر ماه تعدادی واحد مسکونی را تحویل خواهیم داد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰ تا ۱۲ میلیون فاصله عرضه و تقاضا در بخش مسکن داریم. با انجام اقدامات موثر، ایجاد سامانه‌های لازم، از مهر ماه به بعد هر ماه تعدادی واحد مسکونی را تحویل خواهیم داد.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: در شهرهای کوچک زمین را به مردم خواهیم داد. ۲۰۰ متر زمین رایگان می‌دهیم وام می‌دهیم تا مردم خود اقدام به ساخت کنند. از جمله ۱۴۰ هزار واحد به این شیوه ساخته شده است و در شهر ایوانکی ساخت واحدها به شکل یک طبقه و دو طبقه است.

قاسمی افزود: ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۶۰۰ هزار واحد ابلاغ شده به بنیاد مسکن و ۲۰۰ هزار واحد در مرحله نهایی قرار گرفته است و ۴۰۰ هزار واحد جدید دیگر شروع می‌شود. تا پایان دولت بیش از ۸۰۰ هزار واحد به دلیل آنکه یک طبقه ساخته می‌شود و ارزان‌تر است تحویل داده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث خودمالکی ۳۰۰ هزار واحد در حال ساخت داریم زمین را خود صاحب ملک می‌آورد و تمامی خدمات و مزیت‌های نهضت ملی مسکن را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و هدف ما آن است که عرضه مسکن را زیاد کنیم. انبوه سازی که در قالب قرارداد سه جانبه است که نیاز به شهر سازی و تامین خدمات و زیر ساخت داریم. در قزوین ۱۰ هزار واحد ساخته می‌شود و در شهرهای مختلف و خراسان جنوبی و خراسان رضوی ۵۰ هزار واحد ساخته خواهد شد.

قاسمی در خصوص ساخت خانه‌های ویلایی افزود: معمولا این واحدها توسط خود مردم ساخته می‌شود به دلیل آنکه به صورت یک طبقه است زودتر ساخته می‌شود. در شهرهایی که زمین داریم سایت ثبت نام باز است و زمین تحویل می‌دهیم و تسهیلات را دریافت کنیم. ۹۰۰ شهر زیر ۵۰ هزار نفر داریم و در برخی از شهرها مانند شمال زمین نداریم و بلند مرتبه سازی می‌کنیم.
از مردم درخواست می‌کنیم که در این زمینه ورود کنند و زمین تحویل بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا دوسال آینده زمین‌های لازم را در اختیار داریم. آقای رئیس جمهور برای ساخت مسکن دغدغه جدی دارند و تاکید بر سرعت بخشیدن به مسکن دارند و تا پایان شهریور اراضی نهضت ملی مسکن باد تحویل داده شوند. بعد از دستور رئیس جمهور با اداره ثبت اسناد املاک تفاهم نامه امضا شد و اگر دستگاه‌های اجرایی ظرف یک ماه اراضی در اختیار وزارت راه قرار ندهند یک طرفه به نام این وزارت خانه سند می‌خورد. تقریبا چهار درصد اراضی را گرفته ایم و فردا با ارتش توافق نامه خوبی منعقد خواهیم کرد و کمک خواهند کرد.

قاسمی افزود: تامین مالی جدید در بخش مسکن در راه است. قرار بود بانک‌ها ۲۰ درصد منابع خود را در اختیار ما قرار دهند، اما از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن راضی نیستیم و در این زمینه تنها یک بانک مسکن در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را داشته است.

کد خبر: ۱۷۳٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha