۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
توقف شتاب حرکت صعودی طلا در بازارهای جهانی| احتمال ریزش بیش از افزایش است
تحلیل بازار طلا؛

توقف شتاب حرکت صعودی طلا در بازارهای جهانی| احتمال ریزش بیش از افزایش است

قیمت طلا به دنبال گام برداشتن به سمت از سرگیری روند نزولی اخیر خود بوده و فروشندگان قبل از رخداد رویدادهای کلیدی ایالات متحده و تصمیم بانک مرکزی اروپا از ریسک خود می کاهند.

به گزارش بازار، قیمت طلا به دنبال گام برداشتن به سمت از سرگیری روند نزولی اخیر خود بوده و فروشندگان قبل از رخداد رویدادهای کلیدی ایالات متحده و تصمیم بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره، به دنبال نقد کردن بخشی از طلای خود هستند.

ترس از رکود ناشی از بحران انرژی در اروپا سرمایه‌گذاران را در حاشیه نگه می‌دارد و در عین حال سودآوری این فلز را در سطح جهانی بالاتر می‌برد. انقباض قیمت طلا همچنین تحت تاثیر امید به ادامه سیاست های جنگ طلبانه بانک های مرکزی بزرگ جهان مانند فدرال رزرو برای افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی در این ماه قرار دارد.

علاوه بر این، ظاهر شدن یک صلیب خرسی در نمودار روزانه قیمت این فلز نیز باعث می‌شود فضای بازار به نفع خرس ها بوده و فشار فروش افزایش یابد. اکنون همه نگاه ها به PMI خدمات ISM ایالات متحده، اعلام سیاست بانک مرکزی اروپا در خصوص نرخ بهره بانکی و سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو است که همگی قرار است طی روزهای آتی رخ دهند.

اندیکاتور TCD نشان می دهد که قیمت طلا در حدود ۱۷۱۱ دلار حمایتی قدرتمند را به چالش می کشد که نقطه همگرایی پایین ترین سطح ماه قبل و فیبوناچی ۲۳.۶ درصد یک روزه است.

شکست قیمت به زیر این حمایت، پایین ترین قیمت روز گذشته یعنی ۱۷۰۹ دلار را در معرض تهدید قرار می دهد. منطقه حمایت بعدی حدود ۱۷۰۳ دلار قرار دارد؛ یعنی جایی که فیبوناچی ۲۳.۶% یک هفته ای و نقطه محوری S۲ یک روزه با یکدیگر ادغام می شوند.

توقف شتاب حرکت صعودی طلا در بازارهای جهانی| احتمال ریزش بیش از افزایش است

از سوی دیگر، بالاترین قیمت ۱۷۱۶ دلاری روز گذشته، مقاومت بیشتری را برای گاوهای نر در مسیر بهبودی ایجاد خواهد کرد. هدف صعودی بعدی مربوط به فیبوناچی ۱۶۱.۸ درصد یک روزه در ۱۷۲۰ دلار است.

تلاقی فیبوناچی ۶۱.۸% یک هفته ای و نقطه محوری R۳ یک روزه در ۱۷۲۴ دلار، سطحی مناسب و منطقی برای خریداران به حساب می آید.

کد خبر: ۱۷۳٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha