۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
 ایجاد ۱۲۸ هزار شغل در استان تهران
استاندار تهران خبر داد

ایجاد ۱۲۸ هزار شغل در استان تهران

استاندار تهران از ارتقای سهم تعاونی‌ها خبر داد و گفت: دولت سیزدهم با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و طرح تحول اقتصادی بخش زیادی از مشکلات را حل کرد.

به گزارش بازار، محسن منصوری روز سه‌شنبه در هفدهمین آیین معرفی تعاونی‌های برتر استان تهران اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم در همه حوزه‌ها شرایط سختی وجود داشت اما اکنون دولت از قید و بندها که در کشور ایجاد شده بود از جمله ۴۷۰ هزار میلیارد تومانی کسری بودجه، شرایط کرونایی و کمبودهای زیرساختی و برق در حوزه تولید عبور کرد.

استاندار تهران افزود: دولت با طرح مردمی سازی یارانه‌ها و طرح تحول اقتصادی بخشی از مشکلات کشور را رفع کرد، انصافاً دولت کارهای خوبی انجام داد که هم طرح‌ها برای زمین‌گیر کردن یک دولت کفایت می‌کرد.

وی بیان داشت: طرح مردمی‌سازی یارانه‌های کار سنگینی بود که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که برای دولت تبعات زیادی دارد؛ اما رییس جمهور اعلام کردند که اگر به نفع مردم باشد، باید اجرایی شود، البته این طرح در مرحله اول تبعاتی از جمله تورم داشت اما در مردادماه نرخ تورم نقطه به نقطه ۲ درصد شد که به طور قطع حذف ارز ترجیحی به کمک اقتصاد می‌آید.

منصوری با اشاره به اینکه فقط در سال گذشته ۱۲۸ هزار شغل در استان تهران ایجاد کردیم، گفت: در ابتدای دولت در پرداخت حقوق کارمندان مشکل داشتیم؛ اما امسال ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی تخصیص کردیم.

استاندار تهران بیان داشت: یکی از وعده‌های دولت سیزدهم، دولت مردمی است که این یک راهبرد است و شعار نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید تصویر کلان از اقتصاد کشور و استان تهران در بخش تعاون داشته باشیم، گفت: تعاون دارای کارکردهای اقتصادی و اجتماعی است که ظرفیت عظیمی در این حوزه وجود دارد.

منصوری گفت: در کشور ۹۷ هزار تعاونی و در استان تهران ۱۱ هزار تعاونی فعال داریم که بر روی این ثروت می‌توان سرمایه‌گذاری کرد، در هر جا ماموریت را به مردم سپردیم موفق بوده‌ایم دستگاه‌های اجرایی اتصال دهنده ظرفیت مردم از جنس تعاونی و تشکل‌ها به توان دولت هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات ما تکیه نکردن بر ظرفیت‌های دینی است در حالی که غربی‌ها، این مفاهیم را ترجمه و اجرایی می‌کنند و ما از الگوی آنها استفاده می‌کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه امروز تراز گفت‌وگو در تعاونی‌ها تغییر کرده است گفت: امروز تعاونی‌ها از بزرگ‌ترین مجموعه اقتصادی هستند که قابل الگوگیری و تامل است که باید از اداره شهرستان به سمت تعاونی برود و باید از ظرفیت شرکت‌های عمران توسعه شهرستان‌ها برای زیرساخت‌های شهرستان‌ها و منفعت عمومی کمک گرفت.

منصوری با تاکید بر اینکه بیش از ۹۵ درصد تعاونی‌ها موثر بوده‌اند گفت: باید تعاونی‌ها به دنبال حل مساله باشند تا ماندگار شوند در غیر این صورت حذف می‌شوند. تعاونی‌ها باید به دنبال فعالیت اقتصادی و سودآوری باشد؛ اما نباید سوداگری اقتصاد کنند.

وی ابراز داشت: باید تعریف روابط اقتصادی و اجتماعی درست در تعاونی‌ها صورت گیرند تا شاهد چالش در این عرصه نباشیم به‌گونه‌ای که شاهد احداث مسکن مهر با کمک تعاونی‌ها بودیم اما ۵ درصد این تعاونی‌ها تخلف و خطا کرده‌اند.

استاندار تهران از ارتقای سهم تعاونی‌ها خبر داد و گفت: در سطح استان تهران از تعاونی‌ها حمایت می‌کنیم و سهم آنها را افزایش می‌دهیم.

منصوری بیان کرد: هشت هزار میلیارد تومان سال گذشته تسهیلات در حوزه‌های مختلف اقتصادی داده‌ایم که امسال نیز پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد برای اشتغال خرد اختصاص می‌دهیم تعاونی‌ها هر قدر بتوانند اختصاص می‌دهیم.

کد خبر: ۱۷۳٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha