۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
بومی‌سازی ۶۹۵ هزار قطعه تحریمی نیروگاه‌ها
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی خبر داد

بومی‌سازی ۶۹۵ هزار قطعه تحریمی نیروگاه‌ها

­معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: در برنامه تعمیرات گذشته، ۶۹۵ هزار و ۳۳۶ قطعه تحریمی برای تکمیل فرآیند تعمیرات از جمله، پره‌های توربین‌ گازی، روتور توربین بخار و...بومی‌سازی شده است.

به گزارش بازار، ناصر اسکندری با اشاره به جزئیات برنامه تعمیرات واحدهای نیروگاهی اظهار داشت: برای نخستین بار طی هشت سال گذشته برنامه تعمیرات نیروگاهی پیش از ورود به بازه فصل گرم به انتها رسید و دست صنعت برق را در تامین پایدار برق بیشتر از گذشته باز بود.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی در تشریح نتایج تکمیل تعمیرات نیروگاهی گفت: نتیجه تکمیل تعمیرات نیروگاهی، رسیدن شاخص آمادگی واحدهای تولید برق حرارتی به نرخ ۹۸ درصد بود که یک رکورد جهانی به حساب می‌آید.

وی افزود: استاندارد جهانی شاخص آمادگی واحدهای حرارتی در بازه زمانی فصل گرم حدود ۹۵ درصد است و ما در سال جاری به اعدادی بالاتر از استاندارد جهانی دست پیدا کردیم.

اسکندری در تشریح آمار برنامه تعمیرات نیروگاهی سال جاری گفت: در برنامه تعمیرات گذشته، ۶۹۵ هزار و ۳۳۶ قطعه تحریمی برای تکمیل فرآیند تعمیرات از جمله، پره‌های توربین‌های گازی، روتور توربین بخار، سیستم کنترل توربین گازی، تجهیزات ابزار دقیق و سایر تجهیزات بومی سازی شده است.

شروع برنامه عملیاتی تعمیرات نیروگاهی
این مقام مسئول با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای تکرار تجربه تکمیل تعمیرات نیروگاهی در سال جاری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد، ۱۰۷ هزار ۲۲ مگاوات تعمیرات نیروگاهی در قالب ۷۳۵ بخش تا قبل از اوج بار سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گیرد.

اسکندری گفت: مقدمات برنامه تعمیرات برای گذر پایدار از اوج بار سال ۱۴۰۲ آغاز شده و عملیات اجرایی آن با دستور مدیریت شبکه برق از هفته آتی آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۳٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha