۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
خروج ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای کشور
وزیر کشور خبر داد؛

خروج ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای کشور

زنجان- وزیر کشور از عبور ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از طریق مرزهای کشور به سمت عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان زنجان، به وضعیت تردد در مرزهای کشورمان اشاره کرد: تردد در مرزهای کشور خوب و روان است.

وی ابراز داشت: حدود ۶۰۰ هزار زائر اربعین عبور کردند و تاکنون لوازم و امکانات نزدیک به ۵ هزار موکب هم به عراق ارسال شده است.

وزیر کشور به بازگشایی مرزهای جدید برای عبور زائران اربعین اشاره کرد و گفت: امکانات خوبی در این مرزها برای زائران اربعین پیش‌بینی شده است. تنها مشکل موجود مربوط به زائران افغانستان و پاکستان است که در حال مذاکره با دولت عراق برای حل این مشکلات هستیم.

وحیدی به محدودیت‌های موجود در حمل و نقل عمومی اشاره کرد و یاد آور شد: مردم در حد ممکن از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

وی افزود: صبح امروز از منطقه ویژه اقتصادی شهر زنجان بازدید شد که مشکل موجود در این منطقه مربوط به حریم آن است و اگر این منطقه راه‌اندازی شود، کمک موثری بر اقتصاد استان خواهد کرد.

وزیر کشور به جاده جدید بازگشایی شده به عنوان کمربندی در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: این بازگشایی اقدام با ارزشی است که با همراهی شهرداری و آزاد شدن زمین توسط ارتش برای بازگشایی انجام شده که افتتاح آن در آینده نزدیک در رفع بار ترافیکی این منطقه از شهر موثر است.

وحیدی به پیشرفت‌های قابل توجه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره و ابراز کرد: اقدام خوبی در بخش مسکن استان انجام شده و ۲۰۰ واحد در آینده نزدیک آماده واگذاری است.

وی به بازدید از کارخانه ایران ترانسفورماتور به عنوان یک هلدینگ اشاره کرد و گفت: این کارخانه دستاورد بسیار مهم صنعتی در تولید ترانسفورماتور قدرت و توزیع دارد که با اقدامات انجام شده، تولیدات آن در آینده با همراهی فولاد مبارکه به صورت ۱۰۰ درصد داخلی خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۳٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha