۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
تاخیر در زمان اعلام نرخ خرید تضمینی به علت انتخاب نحوه پرداخت یارانه‌ها
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

تاخیر در زمان اعلام نرخ خرید تضمینی به علت انتخاب نحوه پرداخت یارانه‌ها

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی علت تاخیر در زمان اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات اساسی را طولانی شدن اقدامات کارشناسی و انتخاب نحوه پرداخت یارانه‌ها به کشاورزان اعلام کرد.

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره افزایش عملکرد در واحد سطح و علت تاخیر در زمان اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی گفت: ما به دنبال افزایش عملکرد در واحد سطح هستیم. در سال‌های گذشته آزمایش‌های زیادی کردیم که چه روشی را پی بگیریم که میزان عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم. بهترین روشی که به نتیجه رسیدیم این است که نهاده را به جای پول در اختیار کشاورزان قرار دهیم. این نهاده‌ها وارد زمین زراعی می‌شود همانند بذر و کود. اگر این دو نهاده را ما بتوانیم به اندازه کافی و به موقع در اختیار کشاورزان قرار دهیم، قطعاً می‌توانیم به اهداف مان که همان تولید پایدار گندم و خودکفایی آن برای همیشه است، دست پیدا کنیم.

معاون وزیر درخصوص علت تاخیر در زمان اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات اساسی افزود: طبق قانون، تا پایان شهریورماه وقت داریم که قیمت خرید تضمینی را اعلام کنیم (طبق اصلاحیه قانون، نرخ خرید تضمینی تا پایان تیرماه باید علام شود.) البته آقای دکتر ساداتی نژاد نیز گفتند ما می‌توانیم تا پایان تیرماه این -نرخ خرید تضمینی- را اعلام کنیم، اما با وجود بررسی‌های کارشناسی، (تاکنون اعلام نشده است). آقای وزیر گفتند ما این را به زودی اعلام می‌کنیم، احتمال دارد همین فردا اعلام شود، ان شاء الله تا آخر این هفته اعلام می‌شود.

مهاجر در ادامه تاکید کرد: ما باید قیمت محصولات اساسی و گندم را به موقع و قبل از کشت اعلام کنیم که قطعاً قبل از کشت اعلام خواهد شد. علت تأخیر هم کار کارشناسی بود؛ اینکه ما یارانه نقدی بپردازیم یا اینکه نهاده‌ها -کود، بذر و بیمه- را به کشاورزان بدهیم، بنابراین یک مقداری طولانی شد البته برای ارزیابی و اینکه کدام یک از این روش‌ها را انتخاب کنیم، در همین حال نمایندگان کشاورزان در جلسه شورای قیمت گذاری شرکت، و نظارت خودشان را اعلام کردند؛ الآن برای نهایی شدن ارائه شد تا دولت اعلام کند.

کد خبر: ۱۷۳٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha