۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
جریمه ۴۰۵ میلیون دلاری برای اینستاگرام در اتحادیه اروپا

جریمه ۴۰۵ میلیون دلاری برای اینستاگرام در اتحادیه اروپا

کمیسیون حفاظت از داده‌های شخصی در اتحادیه اروپا اعلام کرد، شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل فقدان پردازش داده‌های افراد زیر سن قانونی، ۴۰۵ میلیون یورو جریمه شده است.

به گزارش بازار، کمیسیون حفاظت از داده‌های شخصی ایرلند که به نمایندگی از اتحادیه اروپا اقدام می‌کند، روز دوشنبه اعلام کرد شبکه اجتماعی اینستاگرام، زیر مجموعه گروه متا، بابت فقدان پردازش داده‌های افراد زیر سن قانونی، ۴۰۵ میلیون یورو جریمه شده است.

یک نماینده کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما تصمیم نهایی خود را جمعه گذشته گرفتیم و بر اساس آن جریمه ۴۰۵ میلیون یورویی در نظر گرفته شده است. جزییات آن هفته آینده منتشر خواهد شد.»

این تصمیم، سنگین‌ترین مجازاتی است که از سال ۲۰۱۸ زمانی که نهاد موسوم به مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها اختیارات بیشتری به تنظیم کنندگان جهت حفاظت از مصرف کنندگان در برابر سلطه فیس بوک، گوگل، اپل و توییتر داد، از سوی این نهاد گرفته می‌شود.

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند بر حساب اتحادیه اروپا در فیس بوک نظارت دارد، زیرا مقر منطقه‌ای فیس بوک در ایرلند است.

در حالی که حداقل سن برای باز کردن حساب در اینستاگرام ۱۳ سال تعیین شده است، این نهاد تنظیم کننده مقررات اواخر سال ۲۰۲۰ تحقیقی را آغاز کرده بود برای مشخص شدن اینکه آیا این نرم افزار سازوکارهای لازم را برای حفاظت از داده‌های کاربران به ویژه اگر کم سن و سال هستند، به اجرا گذاشته است یا نه.

این کمیسیون به ویژه نگران این بود که کاربران زیر ۱۸ سال به راحتی می‌توانند به یک حساب حرفه‌ای تغییر کاربری دهند. این نوع حساب از کاربران می‌خواهد که اطلاعات تماس خود را عمومی کنند، به این معنی که برای همه در شبکه اجتماعی قابل مشاهده است.

این نهاد نظارتی همچنین از اینستاگرام بابت اینکه محتوی حساب‌های افراد زیر سن قانونی به طور پیش‌فرض در زمان‌های خاصی برای همه کاربران باز بوده است و فقط به مشترکان تأیید شده محدود نبوده انتقاد کرده است.

یک سخنگوی متا به رسانه آر تی ئی گفت که این گروه می‌خواهد برای این تصمیم درخواست تجدیدنظر بدهد و تحقیقات از سال گذشته روی تنظیمات تغییر یافته انجام شده است.

کد خبر: ۱۷۳٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha