۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
شرکت هواپیمایی ماهان توجه بیشتری به کرمان کند| استقبال از سرمایه گذاری در فرودگاه های استان
گزارش خبری؛

شرکت هواپیمایی ماهان توجه بیشتری به کرمان کند| استقبال از سرمایه گذاری در فرودگاه های استان

کرمان- کرمان در حالی از ضعف زیرساخت ها در برخی فرودگاه های استان رنج می برد که مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور بر لزوم توجه بیشتر شرکت هواپیمایی ماهان به این منطقه و رفع نقاط ضعف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه های استان کرمان ظهر دوشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در سالن اجتماعات اداره کل فرودگاه های استان کرمان برگزار شد.

مدیرعامل فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور در این آیین با اشاره به وجود پنج فرودگاه در استان کرمان گفت: در کنار این ها ۵۵ فرودگاه در کشور داریم که در زمینه توسعه و رونق دارای سهم هستند. حمیدرضا سیدی اظهار کرد: اکثر هزینه های فرودگاه های استان کرمان (به غیر از فرودگاه مرکز استان) از اعتبارات محلی تامین شده است و در این زمینه استان کرمان از استان هایی که ۱۰۰ درصد هزینه های فرودگاه هایشان از محل اعتبارات ملی بوده است دارای حق بیشتری است.

سیدی گفت: چنانچه پروازهای منظم از فرودگاه های استان مانند جیرفت، رفسنجان و سیرجان داشته باشیم سالانه حدود ۲ میلیون مسافر در این فرودگاه ها خواهیم داشت این در حالیست که هم اینک این فرودگاه های کمتر از ظرفیت پیش بینی شده در حال فعالیت هستند و حدود ۷۰۰ هزار مسافر دارند.

تعریف ۹۶ پروژه ضروری برای فرودگاه های کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۹۶ پروژه ضروری برای فرودگاه های سطح کشور تعریف شده است، گفت: عمر ساخت برخی فرودگاه های کشور بیشتر از ۳۰ سال است که باید بازسازی شوند که در استان کرمان باند فرودگاه سیرجان اینگونه است.

سیدی با اشاره به اینکه مهرآباد فرسوده ترین فرودگاه کشور به شمار می رود، افزود: ترمینال ۱۰۰ هزار متری برای این فرودگاه تا پایان دولت سیزدهم احداث می شود.

وی همچنین از تخریب اسکلت ترمینال فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان انتقاد کرد و آن را بی تدبیری بی سابقه دانست و گفت: این ترمینال با توجه به اسکلت بسیار محکمی که داشت قابل احیا بود.

به ۵۵۰ فروند هواپیما برای ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه مناطق آزاد و نفتی کشور نیاز داریم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به ۵۵۰ فروند هواپیما برای ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه مناطق آزاد و نفتی کشور نیاز داریم. این درحالیست که هم اکنون ۱۷۰ فروند هواپیمای سر خط داریم و ۴ برابر تعداد موجود به هواپیمای جدید نیاز داریم.

شرکت هواپیمایی ماهان توجه بیشتری به کرمان داشته باشد

وی با اشاره به مشکلات ناوگان اظهار کرد: انتظار می رود شرکت هواپیمایی ماهان توجه بیشتری به استان کرمان که از این استان شکل گرفته است، داشته باشد.

وی از کمک ویژه به شرکت هایی که در کرمان پرواز بگذارند، خبر داد و افزود: امیدواریم با همکاری شرکت های هواپیمایی تعداد پرواز بیشتری در استان کرمان انجام شود.

سیدی گفت: برای تمامی فرودگاه های استان کرمان طرح جامع تدوین شده که تعدادی از آنها نیازمند بازبینی است.

اعلام همکاری برای سرمایه گذاری در فرودگاه های کرمان

وی ضمن اعلام آمادگی شرکت فرودگاه های کشور برای همکاری با سرمایه گذاران در فرودگاه های استان کرمان اظهار کرد: در این زمینه امکانات نیز در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در این آیین با اشاره به اقدامات انجام شده در فرودگاه های استان کرمان اظهار کرد: هنوز در این زمینه جا برای کار بیشتر وجود دارد و نباید به این میزان بسنده کرد.

محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: با توجه به اینکه کرمان جایگاه دوم از نظر متقاضیان سفر به عتبات عالیات را دارد نیاز است که پروازهای ویژه ای برای اربعین در استان کرمان در نظر گرفته شود.

لزوم آغاز عملیات اجرایی پایانه مسافری خارجی در فرودگاه بین المللی کرمان

وی خواستار آغاز عملیات اجرایی پایانه مسافری خارجی در فرودگاه بین المللی کرمان شد و افزود: برآورد اولیه برای این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان است.

نماینده مردم کرمان و راور یادآور شد: طبق توافق استاندار کرمان قسمتی از اعتبار این پروژه از استان و بخشی هم از اعتبارات ملی تامین می شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های صادراتی استان کرمان اظهار کرد: ضروری است زیرساخت های لازم برای انجام پروازهای باری به کشورهای هدف ایجاد شود.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان هم در این آیین اظهار کرد: امیدوارم اقدامات خوبی با تعامل و همکاری مسئولان استان و نمایندگان مجلس در این حوزه انجام شود.

علی جزینی زاده تکمیل پروژه را از جمله اولویت های کاری خود برشمرد و افزود: همچنین پروژه های جدید در زمینه ایمنی، امنیت و خدمت رسانی به مردم با جدیت پی گیری خواهد شد.

در این آیین ضمن تجلیل از خدمات «علی قاسم‌زاده» مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان کرمان «علی جزینی‌زاده» به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان کرمان منصوب و معرفی شد.

کد خبر: ۱۷۳٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha