۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
سهام بانک ها در شرکت های غیر بانکی تعیین تکلیف می شوند
بازار خبر داد؛

سهام بانک ها در شرکت های غیر بانکی تعیین تکلیف می شوند

بانک ها باید سهام خود در شرکت های تابعه را که فعالیت های غیربانکی (به تشخیص بانک مرکزی) دارند، واگذار کنند.

بازار؛ گروه بورس: طبق قانون ماده ۱۶ رفع موانع تولید بانک ها سالانه حداقل باید ۳۳ درصد از دارایی های مازاد خود را به تشخیص شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی واگذار کنند.

محسن دهنوی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن تایید این موضوع گفت: در حال حاضر طبق جلساتی که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار برگزار شده قرار است ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود، اما به توجه به اینکه هنوز جلسات بررسی این مساله در جریان هست نمی توانیم جزئیات ان را تا نهایی شدن اعلام کنم.

طبق ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید، بانک ها باید سهام خود در شرکت های تابعه که فعالیت های غیربانکی (به تشخیص بانک مرکزی) دارند، واگذار کنند. براساس همین ماده قانون درامد حاصل از واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک ها و بیمه های مشمول در قالب بودجه های سنواتی به افزایش سرمایه بانک های دولتی اختصاص می یابد و وجوه حاصل از این تبصره از پرداخت مالیات و سود سهم دولت معاف است

همچنین پس از فروش سهام مازاد پس از کسر سهم سود قطعی سپرده گذاران معادل ۱۰۰ درصد فروش دارایی های مازاد بانک های دولتی به نسبت مابه التفاوتی که با مبلغ قیمت دفتری و هزینه های فروش دارند به خزانه داری کشور واریز خواهد شد و در مرحله بعد برای افزایش سرمایه بانک مالک سهام اختصاص پیدا می کند.

کد خبر: ۱۷۳٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha